ارزیابی پولتیکو از طولانی‌شدن نبرد اوکراین؛ مثل جنگ جهانی اول

نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت: به نظر می‌رسد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و مسکو خود را برای یک جنگ طولانی آماده می‌کنند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از نشریه پولیتیکو، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هنگام بازدید از منطقه آزاد شده خرسون گفت: این آغاز پایان جنگ است.

اما در آینده مشخص می‌شود که آیا عقب‌نشینی روسیه، آغازی برای پایان جنگ بود یا طلوعی کاذب در یک جنگ بسیار طولانی تلقی می‌شود به ویژه از آن جهت که همه نشانه‌ها از آمادگی روسیه برای نبردی طولانی حکایت دارد.

با وجود استفاده از تجهیزات مدرن همچون پهپادها و جنگ‌افزارهای الکترونیکی، بخش اعظم این درگیری یادآور جنگ جهانی اول است.

به محض یخ زدن زمین، اوکراین دو گزینه تاکتیکی پیش رو دارد، اینکه حمله‌ای را در جنوب آغاز کند که هدف از آن قطع ارتباط زمینی روسیه با کریمه است یا اینکه بر لوگانسک در شمال شرقی تمرکز کند. اما اوکراین برای انجام هر یک از این دو مورد نیاز به تدارکات گسترده قدرت‌های غربی دارد.

در این میان، هشدارها حاکی است که نیروهای روسی در اوکراین تحت فرماندهی ژنرال «سرگئی سوروویکین» فرمانده‌ای که طبق پیش‌بینی پولیتیکو به لحاظ تاکتیکی زیرک‌تر از اسلاف خود است، در حال تدارک برای ضد حمله‌ای هستند که با حضور بیش از ۲۰۰ هزار نیروی تازه بسیج یافته تقویت می‌شود.

در ماه‌های اخیر، روسیه نیروی انسانی لازم برای تضمین هیچ موفقیت و پیشرفتی را نداشته و در حالی که نیروهای تازه‌نفس ممکن است بهترین آموزش را ندیده باشند یا از انگیزه بالایی برخوردار نباشند، اما وارد کردن این تعداد نیرو به نبرد می‌تواند تاثیری قابل توجه داشته باشد.

در مقایسه، اوکراین تنها زمستان سال جاری تنها ۳۰ هزار نیروی آموزش‌دیده تازه‌نفس را به کار می‌گیرد و این اختلاف باعث نگرانی مقام‌های نظامی در کی‌یف می‌شود.

در واقع، دستور کرملین به صنعت تسلیحاتی برای تقویت تدارکات نظامی، به منزله برنامه برای جنگی طولانی است. با این همه مشخصی نیست که روسیه چگونه مهمات مورد نیاز خود را جمع آوری می کند.

شایعاتی در مورد تغییراتی در رده‌های بالاتر نیروهای مسلح روسیه سر زبان‌هاست و و صحبت‌هایی از احتمال جایگزینی والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش زده می‌شود. آیا پوتین بار دیگر به افرادی جوانتر روی می‌آورد تا به نتایج دلخواه خود برسد؟

در همین حال، هیچکس در کی‌یف تردید ندارد که حمله تازه روسیه در راه است. اگرچه پوتین در سخنان اخیر خود از پیش‌بینی هر گونه موفقیت قریب‌الوقوع یا اهدافی خودداری کرد، اما به وضوح گفت که انتظار نتایجی را دارد.

و نتایج دلخواه پوتین احتمالا در مناطقی است که به طور رسمی به خاک روسیه ضمیمه شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.