از کارت‌های ملی معوق چه خبر؟

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور و تحویل ۸ میلیون کارت ملی معوق و راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی خانوار خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،هاشم کارگر در مراسم روز ملی ثبت احوال گفت: امروز این تعداد کارت ملی از ۱۰ میلیون کارت ملی معوق صادر و تحویل داده شده است.

او افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از بانک‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی بتوانیم در حوزه‌های گوناگون اطلاعات مهمی در اختیار سازمان‌های دیگر قرار دهیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: دستگاه‌های حاکمیتی گوناگون و بخش‌های خصوصی بر اساس اسناد هویتی به آنها خدمات ارائه می‌دهند.

کارگر گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور ما است تاثیرگذاری بیشتر در موضوعات تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر است.

او خاطر نشان کرد: این سازمان یک سازمان زیربنایی حاکمیتی کهن است و از سازمان‌هایی است که در طول عمر خود با سرافرازی خدمات خود را ارائه داده است.

کارگر درباره کارت ملی هوشمند ایرانیان خارج از کشور هم گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه ایرانیان خارج از کشور با مراجعه نمایندگی‌های خارج از کشور و درخواست صدور کارت ملی این کار انجام می‌شود و پس از صدور برای نمایندگی‌ها ارسال شد و فعال‌سازی می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما جلوگیری از بانک‌های اطلاعاتی موازی با سازمان‌های دیگر است، اضافه کرد: ارائه هویتی مبتی بر سرویس است و به هیچ عنوان به صورت حجمی اطلاعات ارائه نخواهیم داد.

کارگر درباره صدورکارت ایرانیان فاقد شناسنامه خاطرنشان کرد: برای این افراد شناسه و کارتی طراحی و امروز تحویل خواهد شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.