شاخص کل بورس تهران چگونه است؟

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۴۱ هزار و ۸۰۲ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش شهروند آنلاین،شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۵۵۲ واحد افزایش به ۴۵۶ هزار و ۲۷۴ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۲۸۱ واحد رشد به ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۳۶ هزار و ۲۰۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۶۶ هزار و ۸۴۸ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۱۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۲۹۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۳۰۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۹۱۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۵۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۹۹۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۸۵۶ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۲۶۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل بیمه دانا (دانا) با ۵۳ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۱۵ واحد، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک) با ۱۱ واحد و قند مرودشت (قمرو) با ۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۷۷۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۶۵ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۵۳۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۵۷۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۰۵ هزار و ۶۰۱ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه بیمه پاسارگاد (بپاس)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران)، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) و تامین سرمایه دماوند (تماوند) و فرآوری زغال سنگ پروده طبس (کپرور) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.