افزایش سقف اعتبار برای ساماندهی راه‌های عشایر کشور

رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش بودجه مربوط به حوزه عشایر گفت: بودجه برای ساماندهی دسترسی راه‌های عشایری در سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به حدود هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش بودجه مربوط به حوزه عشایر گفت: بودجه برای ساماندهی دسترسی راه‌های عشایری در سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به حدود هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش شهروند آنلاین، کریمی فیروزجاهی روز شنبه در نشست شورای عشایر استان البرز با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی پایدار برای مناطق عشایری کشور مصوب شد، افزود: برای توجه به آموزش و پرورش عشایر نیز ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تعریف شده است.

او ادامه داد: بستر قانونی برای حمایت از عشایر فراهم است و استان‌ها باید از این فرصت نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

کریمی فیروزجاهی گفت: اکنون تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از تولید کشور است و هر خانواده عشایری یک بنگاه اقتصادی موثر محسوب می‌شوند.

طرحی برای بارانداز عرضه انواع دام در البرز برنامه‌ریزی شود

استاندار البرز نیز در این نشست تاکید کرد که باید مدل و طرحی، ظرف مدت معینی برای جانمایی و ایجاد بارانداز عرضه انواع دام بهداشتی و مطمئن در استان برنامه‌ریزی شود و در این راستا می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری خصوصی و عشایر هم بهره برد.

مجتبی عبداللهی افزود: بنا به بیانات ارزشمند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، عشایر ذخایر نظام هستند و نقش پررنگی در تامین تولیدات مورد نیاز مردم در بخش دام و لبنیات دارند.

او ادامه داد: بر این اساس باید برای ساماندهی و حمایت از آنها برنامه‌ریزی کنیم چراکه این قشر در مسیر رشد و توسعه اقتصاد مولد و جایگزین کردن تولید به جای مصرف‌گرایی، عامل موثری در رشد اقتصاد کشور هستند.

عبداللهی از مدیران مربوطه خواست تا نسبت به احصای نیازهای عشایر به منظور افزایش بهره‌وری و توسعه فعالیت‌های آنها اقدام کنند.

او بر ضرورت بررسی مسیرهای عبور عشایر تاکید کرد و گفت: از مدیرکل راهداری استان انتظار می‌رود که پل‌ها و زیرگذرهای مسیر عشایر را بررسی، بازسازی و ایجاد کند.

استاندار البرز ایجاد پنل‌های خورشیدی برای تامین برق عشایر را از تکالیف شرکت توزیع برق استان دانست و افزود: همچنین جهاد کشاورزی استان باید برای ساماندهی اراضی تحت تملک خود بپردازد و از فضاهای موجود بهترین بهره‌وری را داشته باشد.

او با تعیین مهلتی مشخص از شهرداری‌ها خواست که در جهت ایجاد مراکز فروش و ذبح دام بهداشتی بویژه در حوزه شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ که مسیر اصلی عبور عشایر هستند، اقدام کنند.

عبداللهی از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست تا با ترسیم مدل و طرحی، ظرف مدت معینی برای جانمایی و ایجاد بارانداز عرضه انواع دام بهداشتی و مطمئن، برنامه‌ریزی کند و در این راستا می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری خصوصی و عشایر هم بهره برد.

او اضافه کرد: بانک کشاورزی باید توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و عشایر داشته باشد و در راستای اعطای تسهیلات این بخش همراهی لازم را داشته باشد.

استاندار البرز گفت: درصدد هستیم با استفاده از تمامی امکانات و اعتبارات مصوب، حمایت ویژه‌ای از عشایر استان داشته باشیم تا موجبات رضایتمندی و افزایش تولید این قشر ارزشمند را فراهم کنیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.