رفع دغدغه پانسمان بیماران پروانه‌ای

مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تامین پانسمان بیماران پروانه‌ای کشور بیشتر از میزان نیازشان خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ علیرضا رحیم نیا در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر گفت: پانسمان بیماران پروانه‌ای به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد و این پانسمان در بازار آزاد عرضه نمی‌شود.

او افزود:۷۰۰ بیمار پروانه‌ای در کشور داریم که امسال به ۹۸ هزار و ۸۸۰ قطعه پانسمان نیاز دارند و اکنون ۱۰۶ هزار و ۳۶۰ قطعه پانسمان تهیه شده و هرماه بر اساس اعلام خانه بیماران پروانه‌ای از سوی داشگاه علوم پزشکی ایران پانسمان به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

دکتر رحیم نیا گفت: در سال ۹۵ دو شرکت خصوصیب این پانسمان‌ها را وارد می‌کردند که به سبب تحریم‌های ظالمانه با مشکل مواجه شدیم، اما سال گذشته و امسال توانستیم با همکاری یونیسف و دانشگاه علوم پرکی ایران پانسمان مورد نیاز بیماران پروانه‌ای را وارد کنیم.

او افزود: امسال یونیسف ۸۰ هزار و ۲۸۲ قطعه و دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان متولی ۲۴ هزار و ۷۷ قطعه پانسمان بیماران پروانه‌ای تهیه کرده‌اند.

دکتر رحیم نیا گفت:کمک هزینه ماهانه ۵۰۰ هزار تومانی نیز به خانواده‌های دارای بیمار پروانه‌ای پرداخت می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.