جولان کرونا در چین/طوفان زمستانی آمریکا در آستانه کریسمس

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 24 دسامبر 2022

شنبه، 24 دسامبر 2022، فایننشال‌تایمز از اوج‌گیری کرونا در چین گفت؛ واشینگتن‌پست پرسید چرا با وجود اینکه کرونا هست، ماسک اجباری نیست و نیویورک‌تایمز از طوفان سرد زمستانی در ایالات متحده گزارش داد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، واشینگتن‌پست و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

شیوع کرونا در چین موضوع گزارش اصلی فایننشال‌تایمز در روز شنبه، 24 دسامبر است. در این گزارش آمده است چین با میلیون‌ها مورد ابتلا به کووید-19، در حال مبارزه با این بیماری است و نیمی از پکن، پایتخت این کشور، اکنون مبتلا شده‌اند.

این روزنامه در گزارش خود گفته: «موارد ابتلا به کووید در چین بسیار بیشتر از آن چیزی است که پکن به‌طور رسمی گزارش کرده است.» فایننشال‌تایمز با ارائه آماری حیرت‌انگیز گزارش داده است که از زمان کاهش قوانین قرنطینه در چند هفته پیش، 250 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

واشینگتن‌پست

«ماسک‌ها اختیاری باقی می‌مانند، در حالی که ویروس‌ها افسارگسیخته می‌تازند» و «چرا با اینکه کرونا هست، ماسک الزامی نمی‌شود» عناوین گزارش واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «تقریبا همه تخت‌های «آی‌سی‌یو» بزرگسالان در ایالت اورگان اشغال شده‌اند که ناشی از افزایش ویروس‌های تنفسی است. بیمارستان‌های ناحیه پورتلند برای اولین‌بار از زمان شروع همه‌گیری کرونا در سطح «بحران» کار می‌کنند.

این تصویر هولناک، مقامات بهداشتی ایالتی را بر آن داشته است تا از مردم بخواهند برای محافظت در برابر تهدید سه‌گانه کووید، آنفلوآنزا و RSV  (ویروس «آر اِس‌ وی» یا سین‌سیشیال تنفسی بیماری شبیه سرماخوردگی است) یک‌بار دیگر ماسک‌های خود را بزنند، این در حالی است که مردم در این فصل تعطیلات سفر می‌کنند و دور هم جمع می‌شوند. اما این فقط خواهش است نه دستور….»

نیویورک‌تایمز

«هزاران نفر بدون برق؛ و هنوز تمام نشده است» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز است همراه با تصویر اصلی با این توضیح: «نمایی از دریاچه میشیگان در شیکاگو، جایی که بالاترین دما در روز جمعه، 23 دسامبر 2022، یک درجه بود. تقریبا دو سوم ایالات متحده تحت هشدار یا توصیه‌های زمستانی قرار داشتند.»

در این گزارش آمده: «طوفان سرد زمستانی روز جمعه برای سومین روز ایالات متحده را در سیطره خود داشت و بیش از یک میلیون خانه و کسب و کار بدون برق ماندند. تصادفات، معطلی در بزرگراه‌های یخ‌زده و سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه‌ها قبل از کریسمس از پیامدهای این طوفان سهمگین بود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.