کشتی زنان ایران در آستانه تعطیلی!

بی‌توجهی‌ها دختران مدال‌آور را مأیوس کرد

بی‌توجهی‌ها باعث دلسردی دختران کشتی‌گیر شده و آنها بارها اعلام کرده‌اند با وجود مدال‌آوری در مسابقات مختلف، حمایت نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، کشتی زنان در ایران چند سالی است فعال شده است. دختران کشتی‌گیر در زیرشاخه کشتی آلیش توانسته‌اند مدال‌های خوشرنگی را از زمان حیات این رشته ورزشی به دست بیاورند، اما حالا بی‌توجهی‌ها به این رشته به حدی رسیده که بسیاری از کشتی‌گیران تصمیم به ترک ورزش حرفه‌ای گرفته‌اند. رشته کشتی زنان در گذشته از حمایت‌های معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان برخوردار بود و در کنار آن، فدراسیون کشتی هم حمایت‌های خود را انجام می‌داد. اما حالا مدتی است خبری از این پشتیبانی‌ها نیست و به همین دلیل بعید نیست به زودی این رشته به تعطیلی کشیده شود.

بی‌توجهی‌ها باعث دلسردی دختران کشتی‌گیر شده و آنها بارها اعلام کرده‌اند با وجود مدال‌آوری در مسابقات مختلف، حمایت نمی‌شوند. در نتیجه این شرایط، برخی از ورزشکاران کشتی را رها و در رشته دیگری فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

فاطمه فتاحی که از مدال‌آوران کشتی آلیش زنان است و در مسابقات مختلف مدال‌های رنگارنگی برای تیم ایران کسب کرده، مدتی است به کوراش وارد شده و در اولین تجربه خود نیز به مسابقات جهانی این رشته اعزام شد. او می‌گوید: «فدراسیون زمانی که اردوی تیم ملی تشکیل می‌شود امکانات مورد نیاز ما را تامین می‌کند و مشکلی از بابت اعزام نداریم، اما وزارت ورزش حمایت‌هایی را که باید از ورزشکاران حرفه‌ای انجام دهد، از این رشته انجام نمی‌دهد. من در مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا مدال کسب کرده‌ام، اما از سمت وزارت ورزش هیچ حمایتی نشدم، حتی از طرف استانم که جویبار، مهد کشتی ایران در آن است، هیچ حمایتی نشدم و اصلا خبر نداشتند در مسابقات جهانی مدال گرفته‌ام.»

این کشتی‌گیر سابق همچنین بیان می‌کند: «ما بارها گلایه‌هایمان را گفتیم. وعده دادند و اجرا نشد. نامه نوشتیم که اگر جایزه نمی‌دهید حداقل کار استخدامی دختران را درست کنید، اما این کار را هم انجام ندادند. فدراسیون همچنان پیگیر است که قدمی برای آلیش زنان بردارد، اما با این شرایط امکان‌پذیر نیست.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.