گزینه‌های روی میز پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان تمایل به گفت‌وگو درباره نوعی راه‌حل قابل قبول با تمام طرفین درگیر در مناقشه در اوکراین دارد. پوتین همچنین در مورد سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی پاتریوت که واشنگتن قرار است به کی‌یف تحویل دهد، هشدار داد که ۱۰۰ درصد این سامانه‌ها در اوکراین نابود خواهند شد.

به گزارش شهروند آنلاین از راشاتودی، «ولادیمیر پوتین» امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «روسیا ۱» ضمن ابراز تمایل دوباره برای دستیابی به یک «راه حل قابل قبول»، گفت: این ما نیستیم که مذاکرات را رد می‌کند بلکه آنها هستند.

رئیس‌جمهوری روسیه درارتباط با ادامه جنگ اوکراین که نزدیک به ۱۰ ماه از آن می‌گذرد اعلام کرد که مسکو واقعا هیچ انتخاب دیگری جز حفظ منافع و مردم خود ندارد.

پوتین در ارزیابی از شرایط فعلی گفت: من متقاعد شده‌ام که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. ما در حال دفاع از منافع ملی، منافع شهروندان و مردم هستیم.

او همچنین خاطرنشان کرد که رقبای روسیه همچنان بر اصل تفرقه بیانداز و حکومت کن اتکا کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد که مسکو از سال ۲۰۱۴ تلاش کرده تا یک راه حل دیپلماتیک برای بحران در اوکراین بیابد اما کی‌یف که توسط غرب اداره می‌شود، هیچ تمایلی به مذاکره نشان نداده است.

او بیان کرد: هسته سیاست رقبای ژئوپلیتیکی ما فروپاشی روسیه (روسیه تاریخی) از هم است. تفرقه بیانداز وحکومت کن؛ این چیزی است که آنها همیشه برای آن تلاش کرده‌اند و اکنون نیز در حال انجام هستند.

پوتین تاکید کرد این در حالی است که روسیه اولویت متفاوتی دارد و هدفش اتحاد همه روس‌ها است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.