خبر وزیر آموزش‌وپرورش درباره الگوسازی مدارس شاهد

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به مطالعات آینده‌پژوهی در محیط‌های کاری و آموزشی، بر ضرورت تحول در این محیط‌ها تأکید کرد و گفت: باید مدرسه را بر اساس نیاز‌های نسل جدید آماده کنیم.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در نشست ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش‌وپرورش که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، بابیان این‌که امیدواریم خدمت شایسته‌ای به فرزندان شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد داشته باشیم، اظهار کرد: باید نگاه فرهنگی و تربیتی به مسائل آموزش‌وپرورش داشت، لذا باید مطالعاتی برای تحقق اهداف مدارس شاهد داشت و بر اساس آن الگویی برای مدارس شاهد در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مشخص شود.

او بابیان این‌که مدارس شاهد در حوزه آموزش سایر حوزه‌ها موفق بوده‌اند، اظهار کرد: ائتلاف بین دو نهاد فرهنگی، یعنی آموزش‌وپرورش و بنیاد شهید در مدارس شاهد شکل‌گرفته است و این ائتلاف الگوی موفقی بوده است که باعث شده است تا مدارس شاهد به یک الگو برای سایر مدارس تبدیل شود، لذا متقاضیان ثبت‌نام این مدارس زیاد است و مردم هم از عملکرد این مدارس راضی هستند.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهار کرد: مدارس شاهد در ساحت‌های تربیتی به‌خصوص مناسبت‌های دینی و مذهبی فعال هستند و سعی می‌کنند دانش‌آموزانی در تراز سند تحول تربیت کنند، لذا می‌توان این مدارس را به‌عنوان مدارس هدف اجرای سند تحول در نظر گرفت و رتبه‌بندی و ارزیابی مدارس شاهد بر اساس تحقق اهداف سند تحول انجام شود.

او بابیان این‌که در مدارس باید مطابق با نیاز‌های نسل جدید تحول ایجاد شود، اظهار کرد: محیط‌های کاری و آموزشی بر اساس پژوهش‌های آینده‌پژوهی تغییر خواهد کرد، لذا باید آماده این تغییرات در مدارس به‌ویژه در مدارس شاهد باشیم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی ادامه داد: مدارس شاهد سعی می‌کند تا شاخص‌های استاندارد آموزش‌وپرورش را رعایت کند و می‌توان این مدارس را به‌عنوان مدارس تحولی موردبررسی قرارداد، زیرا دانش‌آموزانی با سطوح مختلف تحصیلی در مدارس شاهد ثبت‌نام می‌کنند و همه آنها به‌تدریج نتایج خوبی در حوزه‌های آموزشی و تربیتی کسب می‌کنند و این روش موفق می‌تواند به‌عنوان الگویی در سایر مدارس مورداستفاده قرار گیرد.

نوری با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت گفت: می‌توان این اردو‌ها را در مدارس شاهد با تمرکز بیشتری انجام داد و از تجربیات بنیاد شهید در برگزاری این اردو‌ها استفاده کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای طرح‌هایی که برای افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که در معاونت متوسطه انجام می‌شود، گفت: می‌توان این طرح‌ها را در مدارس شاهد اجرا و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به این دانش آموزان آموزش داد.

او گفت: راه‌اندازی سامانه استعدادیابی دانش‌آموزان و ارائه الگوی هدایت نظام‌مند استعدادها، قرار دادن مدارس شاهد به عنوان مدارس هدف پیاده‌سازی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، ارزیابی و رتبه‌بندی کیفی مدارس شاهد در ساحت‌های شش‌گانه به‌عنوان یک جشنواره جهت ایجاد رقابت در بین آنها و راه‌اندازی هنرستان‌های شاهد در جوار مراکز بنیاد شهید مبتنی بر آمایش سرزمینی می‌تواند بخشی از اقدامات مشترک باشد.

نوری ادامه داد: ارائه الگوی ارتباط دانشگاه شاهد با مدارس شاهد، حضور دانش‌آموزان مدارس شاهد در مراکز دانش‌بنیان و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از طریق این مراکز و راه‌اندازی کودکستان در مدارس شاهد بخش دیگری از اقدامات در راستای ارتقای کیفیت مدارس شاهد می‌تواند باشد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.