اعلام زمان ثبت نام متقاضیان حج ۱۴۰۲

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام از مشمولان متقاضی حج ۱۴۰۲ از ۳۰ دی آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم همه بخش‌ها که کار‌های مقدماتی خود را نیز شروع کرده‌اند تا زمان آغاز ثبت نام، برنامه‌ریزی‌های خود را نهایی کنند.

به گزارش شهروند آنلاین،اکبر رضایی در نشست شورای مدیران سازمان حج و زیارت که امروز یکشنبه به ریاست سید صادق حسینی رئیس سازمان و معاونان و مدیران کل آن برگزار شد افزود: امور مقدماتی حج ۱۴۰۲ آغاز و سیاست‌های کلی اعلام و ابلاغ شده که در حوزه مسکن نیز این مهم از سوی رئیس سازمان حج و زیارت ابلاغ شده است.

او افزود: نخستین بار فراخوان هتلداران صورت گرفته است و به غیر از هتلدارانی که در گذشته همکاری داشته‌اند برخی هتل‌های جدید نیز به فهرست برنامه‌ریزی اسکان زائران اضافه شده است.

رضایی گفت: سهمیه اولیه استان‌ها در حج تمتع آتی مشخص شده است و به بخش‌های مختلف برای پیش‌بینی‌های لازم، اعلام شده تا برنامه‌ریزی‌های مدنظر را انجام دهند.

در ابتدای این نشست سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و عتبات پرداخت و با اشاره به سفر استانی و گفت‌وگو با مجریان و کارگزاران افزود: قرار بر این شد تا از هر استان یک نفر از کارگزاران با تجربه معرفی شود تا این افراد صاحب نظر و ایده در شورای مشورتی جای بگیرند و از نظرات آنها برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی استفاده شود؛ در این راستا نخستین نشست شورای مشورتی هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای حج تمتع آتی تاکید کرد و گفت: درخواست برگزاری شورای عالی حج را مطرح کرده‌ایم و منتظر دستور مسئولان هستیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین رحمانی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت نیز به ارایه گزارشی از سفر اخیرش به عراق پرداخت و اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی بهتر به زوار را تبیین کرد.

او به برخی نوسانات ارزی و تاثیر آن در نرخ تمام شده سفر عتبات اشاره کرد و افزود: در صورت اهتمام به این موضوع توان اعزام بیش از یک میلیون نفر زائر در طول یک سال را داریم.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین در صورت تشکیل شورای عالی حج و مطرح شدن این موضوعات،مصوبات لازم برای حل این مسائل انجام بگیرد و به دنبال آن اهداف مدنظر تحقق یابد.

در ادامه این جلسه حمید رهبری فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به ارایه گزارشی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزشی، کارگزاران، فناوری، رفاهی و پشتیبانی پرداخت.

در این جلسه از خدمات نوری مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و نظارت تقدیر و ممبینی به عنوان سرپرست دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و نظارت سازمان حج و زیارت معرفی شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.