حمله همه‌جانبه به آقای رئیس!

تبعات مصاحبه مهدی تاج با وجود عذرخواهی او ادامه دارد

بعد از مصاحبه مهدی تاج در برنامه جام 22 شبکه ورزش، انتقادات زیادی توسط جامعه رسانه متوجه رئیس فدراسیون فوتبال شده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ چند روز قبل بود که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، با حضور در شبکه ورزش میهمان جواد خیابانی و رسول مجیدی شد. مصاحبه‌ او البته بیش از متن، حاشیه داشت و لحن عجیب و غریب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخگویی به سوالات مردم و مجری برنامه، همگان را متعجب کرد. هنوز چند ساعتی از پخش برنامه نگذشته بود که انتقادها شروع شد. یکی نوشت: «نقاب از چهره تاج افتاد» و دیگری لحن او را وقیحانه خواند. بازیکن، روزنامه‌نگار، مجری تلویزیون و … همگی به او تاختند و به او لقب تاج بدون روتوش دادند! البته تبعات این مصاحبه به همین‌جا ختم نشد و حالا اعضای فدراسیون فوتبال هم ممنوع‌المصاحبه شده‌اند؛ افرادی که البته باید رو به روی دوربین‌ها از مردم بابت نتایج ضعیف عذرخواهی می‌کردند، اما حالا این سکوت ادامه‌دار خواهد بود.

ما اشتباه نشنیده بودیم!

بر کسی پوشیده نیست که لحن و ادبیات، مهم‌ترین رکن برای یک نفر در تصدی شغل و منصبی مهم است؛ مساله‌ای که انگار در کشور ما خیلی رعایت نمی‌شود. برای تایید این موضوع چند نمونه از جملات گهربار رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان را (که البته به سبب بیماری قلبی از سمت خود استعفا کرده بودند، اما دوباره به شوق خدمت بر سر کار هستند) در برنامه زنده تلویزیونی با هم مرور می‌کنیم: «قرارداد ویلموتس توی جیب منه!»، «مردم می‌فهمند، اما مشکل شما ندانستن است»، «6ماهه که به دنیا نیامده‌ای، یه‌کم به من گوش بده بعد حرف بزن» و…. از سوی دیگر، چشم و ابرو بالا انداحتن، نگاه از بالا به پایین و طفره رفتن از پاسخگویی به سوالات مردم، نمونه‌های دیگری از رفتار او در این مصاحبه بود. البته ما دل‌مان می‌خواست اشتباه شنیده باشیم و رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان مقابل مردم از آنها عذرخواهی می‌کرد و طلبکارانه رفتار نمی‌کرد، اما نشد آنچه باید می‌شد! انتقادها، مصاحبه‌ها، ابراز تاسف‌ها و .. یکی پس از دیگری شروع شد و در وهله اول گریبان‌ شخص رئیس فدراسیون را گرفت.

از سروش تا میثاقی

پس از مصاحبه نسنجیده رئیس فدراسیون فوتبال، انتقادها از او شروع شد. سروش رفیعی، بازیکن تیم پرسپولیس، با انتقاد از لحن رئیس فدراسیون گفت: «بخشی از حرف‌های تاج را شنیدم که به او سلام می‌کنم و به عنوان یک هوادار فوتبال می‌گویم اگر قرار است فوتبال ایران پیشرفت کند و سال آینده ما تیم ملی خوبی داشته باشیم باید از لیگ استارت بزنیم. ما هنوز زمین تمرین خوب در پایتخت نداریم!» محمدحسین میثاقی و محمدرضا احمدی نیز در برنامه زنده‌شان مصاحبه مهدی تاج را تاسف‌آور خواندند. جواد خیابانی بدون پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گفت‌وگوی تلویزیونی‌اش با تاج، ورزشگاه را پس از گزارش ترک کرد. حسن اسماعیل‌پور، مجری برنامه رادیویی آفساید، حسابی به او تاخت و البته مردم در شبکه‌های اجتماعی کاملا از خجالت آقای تاج درآمدند! توییت‌های بسیاری درباره او نوشته شد و البته شاید حق با نویسنده توییتی باشد که گفت: «با دیدن رفتار جناب ‎تاج در مصاحبه با جواد خیابانی و مجیدی، فکر کنم ملت ایران یک عذرخواهی به ایشون بدهکار شدن!»

رئیس فدراسیون پا پس کشید!

بالا گرفتن انتقادهای صریح مردم، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای از رئیس فدراسیون بالاخره او را مجبور به عقب‌نشینی کرد. تاج در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آماده شنیدن هرگونه انتقاد از سوی مردم است و نباید با مجری جوان آن‌گونه صحبت می‌کرد! او ادامه داد: «آن شب به‌صورت کلی، من انتظاراتی از نحوه سوالات و خود سوالات داشتم که اینجا قصد ندارم و  نمی‌خواهم آن را باز کنم، اما برای مثال در بحث سرمربی اسبق تیم ملی، آقای خیابانی می‌توانستند بگویند روند پرونده ویلموتس چه شد که من هم باید پاسخ می‌دادم. خود ایشان هم البته پذیرفتند. آقای خیابانی به یک‌باره گفتند پرونده ویلموتس کجاست. شاید من هم نباید یک‌باره می‌گفتم در جیب من است. واقعیت این است که مجری جوان (رسول مجیدی) مثل فرزند خود من است. به او علاقه هم دارم و عذرخواه هم هستم.» البته او در بیانیه عذرخواهی خود هم طلبکار بود و ادامه داد: «من پذیرفته‌ام که شکست خوردیم و بابتش هم حتما عذر می‌خواهم. اگرچه عذرخواهی ما در بیانیه فدراسیون را کسی ندیده، ولی من و همکارانم با کمال خضوع و فروتنی این کار را انجام داده بودیم»!

هیچ‌کس پاسخگو نیست

در شرایطی که اعضای فدراسیون فوتبال باید سکوت خود را بشکنند و درباره نتایج ضعیف تیم ملی و حضور داشتن یا نداشتن کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم با مردم صادقانه گفت‌وگو کنند و حتی بار اشتباهات رئیس فدراسیون را هم به دوش بکشند، روز شنبه هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، در نامه‌ای به تمام ارگان‌ها و اعضای زیرمجموعه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که حق هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با رسانه‌های گروهی ندارند و تمام مصاحبه‌ها باید با هماهنگی روابط عمومی فدراسیون فوتبال انجام شود! البته او دلیل این اتفاق را ایجاد وحدت رویه در امر اطلاع‌رسانی و صیانت از اقدامات مثبت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، همچنین جلوگیری از تضییع حقوق فدراسیون فوتبال دانسته و مصاحبه‌کنندگان را تهدید به برخورد کرده است! این نامه دو روز پس از صحبت‌ها و لحن عجیب مهدی تاج به ارکان فدراسیون ابلاغ شده و به نظر می‌رسد مصاحبه او دامن اعضای این فدراسیون را گرفته است. اما حالا مسلم است که با این سکوت و پاسخگو نبودن، تبعات آن مصاحبه همچنان ادامه داشته باشد و البته قربانی اصلی حضور این اشخاص در فدراسیون فقط و فقط تیم ملی فوتبال ایران است. لازم به ذکر است که رئیس فدراسیون در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که پس از نتایج ضعیف در جام جهانی، هدف اصلی ما جام ملت‌های آسیاست.

// انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.