رئیس بازنشسته ترفیع درجه می‌گیرد!

داورزنی ماموریتش تمدید شد و برای ریاست آسیا اقدام کرد

موضوع پایان دوره ریاست محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال مربوط به امروز و دیروز نیست. رئیس باتجربه و موفق این فدراسیون از مدت‌ها قبل به دلیل قوانین مربوط به بازنشستگی با تهدید پایان دوره مواجه شده است. اما او بعد از کش و قوس‌های فراوان موفق شده دوره ماموریت خود را تمدید کند. البته داورزنی رویاهای بزرگ‌تری در والیبال در سر می‌پروراند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ حدود 10 روز پیش بود که از سمت وزارت ورزش حکم بازنشستگی محمدرضا داورزنی به صورت رسمی و البته در چهارشنبه‌شبی صادر شد. جالب اینکه این حکم به دست خود داورزنی نرسید و ابتدا در رسانه‌ها منتشر شد. همین موضوع باعث انتقادهای بسیاری به وزارت ورزش شد. از سوی دیگر، نگرانی‌های متعددی درباره پایان دوره داورزنی مطرح شد و بسیاری از طرفداران والیبال در فضای مجازی از این مدیر باتجربه حمایت کردند.

نگرانی بابت تعلیق ورزش محبوب

از زمانی که موضوع برکناری محترمانه داورزنی مطرح شد، نگرانی بزرگی وجود داشت؛ اینکه رئیس بازنشسته کنار برود و موضوع به فدراسیون جهانی والیبال کشیده شود. فدراسیون والیبال چندی قبل دخالت افراد غیر ورزشی و به‌خصوص دولت را در امور این رشته ورزشی ممنوع کرده بود و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد حساس شدن مسئولان فدراسیون جهانی روی بازنشستگی داورزنی و کنار رفتن او باعث تعلیق شود. در شرایطی که والیبال ایران روزهای حساسی در پیش دارد، تعلیق احتمالی این فدراسیون مشکلات بسیاری ایجاد می‌کرد. به همین دلیل ظاهرا تلاش‌هایی صورت گرفته که داورزنی حداقل تا پایان دوره ریاست خود در فدراسیون بماند.

ماموریت رئیس تمدید شد

در روزهای گذشته، مسئولان فدراسیون رایزنی‌های بسیاری با وزارت ورزش و سازمان امور بازنشستگی کل کشور انجام دادند و حالا این تلاش‌ها نتیجه داده است. داورزنی سرانجام موفق شد حکم تمدید ماموریت خود را بگیرد و تا پایان دوره‌اش که یک‌سال از آن باقی مانده در فدراسیون بماند.

داورزنی در گفت‌وگویی که با خبرنگاران داشت، در این‌باره گفت: «سه سال قبل که مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار شد، دوره مسئولیت من چهارساله بود. از طرفی، ما در سازمان امور استخدامی و اداری کشور کمیسیونی داریم که افراد از سنی به بعد بازنشسته محسوب می‌شوند. البته آن کمیسیون بیشتر در مورد ماموریت کارکنان دولت در بخش‌های دیگر است. به هر حال، در آن مقطع که در دوره دوم انتخاب شدم، قرار بود با دستور ریاست جمهوری وقت تا پایان دوره چهارساله در خدمت وزارت ورزش باشم، اما می‌طلبید که این کمیسیون هر ساله این ماموریت را تمدید کند. یک سال را تمدید کردند، اما دو سال را تمدید نکرده بودند که در مقطع اخیر با پیگیری‌هایی که انجام شد، این اتفاق افتاد. اراده وزارت ورزش به‌ویژه وزیر این بود که تا پایان دوره چهارساله در خدمت فدراسیون والیبال باشم.»

داورزنی به دنبال ترفیع درجه

اگرچه داورزنی سال آینده رسما بازنشسته می‌شود و این به معنای پایان ریاستش بر فدراسیون والیبال است، اما او رویاهای بزرگ‌تری در سر می‌پروراند. رئیس کنونی والیبال در این‌باره بیان کرد: ‌«من عضو هیات‌رئیسه فدراسیون جهانی و آسیا هستم. در نتیجه‌ تداوم حضور و پیگیری‌هایی که اتفاق افتاده است، تعداد زیادی از دوستان ما در کمیته‌های فدراسیون جهانی و آسیا حضور دارند. در گذشته هم این بحث مطرح بود، اما در دور بعد قطعا برای AVC کاندیدا می‌شوم و تلاش می‌کنیم قدرت AVC را از شرق به غرب آسیا و ایران بیاوریم. رایزنی شرایط خاص خود را دارد و امیدوارم امکانی فراهم شود که ایران هم چند سالی در این حوزه حضور داشته باشد و بتوانیم برای توسعه و رشد والیبال کشور و آسیا گام‌هایی برداریم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.