«ممنوعیت‌های ترافیکی» تشییع شهدا و مراسم فاطمیه در تهران اعلام شد

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال ممنوعیت‌های ترافیکی پلیس به مناسبت تشییع پیکر شهدا دفاع مقدس و مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز سه شنبه ۶ دی خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛سرهنگ محمد رازقی روز دوشنبه در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی به مناسبت تشییع پیکر شهدا دفاع مقدس در روز سه شنبه که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ملی گرامیداشت شهدای گمنام نیز است ،گفت: به منظور پاسداشت حماسه آفرینی‌های شهدای والا مقام گمنام هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ حماسه، جهاد، مقاومت و شهادت، در نظر است بی سابقه ترین مراسم تشییع ۲۰۰ پیکر مطهر این عزیزان، با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به طور همزمان رأس ساعت هفت صبح روز سه شنبه تاریخ ۶ آذر‬ از تیپ حضرت زهرا (س) سپاه واقع در میدان حُر به سمت دانشگاه تهران و پس از اجرای مراسم از ساعت ۹ صبح به سمت ستاد معراج شهدای در تهران برگزار شود.

وی افزود: بر همین این اساس و با توجه به این مراسمات، پلیس راهور تهران بزرگ با استفاده از کلیه امکانات پرسنلی، خودرویی و تجهیزاتی، تمهیدات ترافیکی ویژه ای را به منظور نظم بخشی و تأمین نظم و ایمنی و تسهیل در عبور و مرور مراسم و تردد سوگواران و دستجات عزاداری و همچنین اعمال مدیریت رفت و آمد در معابر منتهی به محل‌های برگزاری مراسمات به مرحله اجرا در می‌آورد.

سرهنگ رازقی تاکید کرد: همچنین مراسم شب وداع با شهدا در تهران از ساعت ۱۶ تا ۲۲ امروز‬ در باغ موزه دفاع مقدس با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری و همچنین عموم مردم و نیز برگزاری مراسمات عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در میادین مهم شهر تهران مانند میدان‌های هفت تیر، فاطمی، امام خمینی (ره)، ابوذر و شوش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: زمان اجرای ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیک از ساعت ۶ صبح روز سه شنبه ۶ آذر‬ تا عادی شدن وضعیت ترافیک ادامه خواهد داشت و مکان اجرای طرح کلیه معابر و خیابان‌ها و تقاطع‌های همجوار با دانشگاه تهران، میدان حُر و مسیر تشییع پیکر شهدا است.

سرهنگ رازقی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح برقراری حداکثر تسهیلات ترافیکی جهت تأمین نظم و ایمنی مراسم، تشییع و نیز پیش بینی محل پارک برای انواع وسایل نقلیه مورد استفاده مراجعه کنندگان از قبیل اتوبوس‌های شرکت واحد، وسایل نقلیه شخصی، موتورسیکلت‌ها و خودروهای مورد استفاده شخصیت‌ها و جلوگیری از تراکم و انسداد مسیر در محدوده اجرای مراسم و معابر منتهی به آن. و همچنین همراهی و اسکورت پیکر مطهر در کلیه مراحل مراسم است.

به گفته وی، پاکسازی محدوده توقف ممنوع و معابر پیرامون محل برگزاری مراسم از شب قبل از مراسم و همچنین پاکسازی خیابان‌های انقلاب، حافظ، وحدت اسلامی و بهشت از شب قبل از اجرای مراسم انجام می‌پذیرد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: اعمال محدودیت در مرحله اول از ساعت ۰۶:۳۰ به شرح ذیل بوده و به تدریج متناسب با وضعیت موجود محدودیت‌های ترافیکی در زمان‌های بعدی گسترش خواهد یافت.

از سمت شمال: از خیابان‌های طالقانی و پورسینا به سمت جنوب. حلقه دوم: از کریم خان و بلوار کشاورز
از سمت غرب: خیابان آزادی از دور گرد غربی میدان انقلاب. حلقه دوم: از تقاطع آزادی- زارع
از سمت شرق: از تقاطع انقلاب- ولیعصر (عج). حلقه

دوم: از میدان فردوسی
از سمت جنوب: از خیابان لبافی نژاد و نظری به سمت شمال. حلقه دوم: از خیابان جمهوری‌.

وی تاکید کرد: همه معابر عمود بر خیابان انقلاب حد فاصل میدان انقلاب تا تقاطع حافظ محدودیت توقف دارند: خیابان حافظ و وحدت اسلامی از تقاطع انقلاب تا تقاطع ابوسعید و خیابان بهشت.‌

سرهنگ رازقی خاطرنشان کرد: محل‌های چینش اتوبوس‌های شرکت واحد بر اساس طرح انتظامی ترافیکی نماز جمعه در ۱- خیابان آزادی از میدان انقلاب به سمت غرب، ۲- خیابان دانشگاه و ۳- خیابان کارگر شمالی و جنوبی و برای اتمام مراسم در معراج شهدا واقع در خیابان بهشت، خیابان‌های خیام، ۱۵ خرداد، وحدت اسلامی به سمت جنوب و فیاض بخش در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، با توجه به اعمال محدودیت در محدوده‌های اول، مسیرهای ۱- تقاطع آزادی- زارع تا میدان انقلاب، ۲- تقاطع کارگر- بلوار کشاورز تا میدان انقلاب، ۳- از میدان فردوسی تا تقاطع ولیعصر (عج) و۴- از تقاطع کارگر جنوبی- جمهوری تا میدان انقلاب جهت جابجایی مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است.

سرهنگ رازقی یادآور شد: خیابان جمهوری، معابر عمود بر خیابان کارگر حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان نظری و کلیه معابر عمود بر خیابان‌های انقلاب، حافظ و وحدت اسلامی (تا فاصله حداکثری ۵۰ متر مانده به مسیر حرکت کاروان) خیابان‌های لبافی نژاد، کارگر، امام خمینی (ره)، ابوسعید، ۱۵ خرداد، خیام و توقف مورب خودروهای شخصی در خیابان طالقانی محل‌های پیش بینی شده برای توقف وسایل نقلیه تشییع کنندگان است./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.