تصمیم بزرگ روسیه علیه فوتبال ایران!/ شمارش معکوس برای پیوستن به آسیا

در داخل ایران برخی بر این باورند که تیم ملی فوتبال ایران همین حالا به رده پنجم رنکینگ آسیا سقوط کرده است و بی‌شک با اضافه شدن روسیه در تورنمنت‌های بعدی نیز شانس موفقیت ایران کم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، روس‌ها تصمیم خود را گرفته‌اند؛ آنها می‌خواهند از این پس در رقابت‌های بین‌المللی فوتبال با تیم‌های آسیایی هم‌تراز باشند و در این قاره فعالیت کنند. هر قدر هم فیفا و یوفا و حتی AFC در این‌باره سنگ‌اندازی می‌کنند فایده‌ای ندارد و به نظر می‌رسد به زودی شاهد پیوستن فدراسیون فوتبال روسیه به کنفدراسیون فوتبال آسیا باشیم.

تصمیم روس‌ها برای پیوستن به فوتبال آسیا ابتدا با مخالفت‌هایی از سوی فیفا مواجه شد، اما حالا رسانه‌های مطرح دنیا خبر می‌دهند جیانی اینفانتینو مخالفتی با این موضوع ندارد. حالا فقط خود روس‌ها باید تصمیم خود را روی کاغذ بیاورند و به نهادهای بالادستی ارائه کنند. قرار بود رأی‌گیری کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه روز سه‌شنبه صورت بگیرد، اما این رأی‌گیری فعلا به تعویق افتاده است. دلیل تعویق این مساله رایزنی‌های تکمیلی عنوان شده است.

کنار گذاشته‌شدن روسیه از جام جهانی 2022 و یورو 2024 در پی حمله این کشور به اوکراین مهم‌ترین دلیل برای اتخاذ چنین تصمیمی از سوی روس‌هاست. البته اضافه شدن روسیه به فوتبال آسیا خطری برای فوتبال ایران هم محسوب می‌شود.

زمانی که استرالیا به آسیا اضافه شد، خیلی‌ها انتقادهایی کردند که ممکن است باعث تضعیف کشورهای دیگر شود. حالا درباره شایعه اضافه‌شدن روسیه به آسیا نیز همین موضوع مطرح است. در داخل ایران برخی بر این باورند که تیم ملی فوتبال ایران همین حالا به رده پنجم رنکینگ آسیا سقوط کرده است و بی‌شک با اضافه شدن روسیه در تورنمنت‌های بعدی نیز شانس موفقیت ایران کم خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.