لیونل مسی پادشاه آرژانتین شد!

روزهای بعد از قهرمانی چگونه بر اَبَرستاره گذشت؟

اگرچه بیش از یک هفته از اتمام جام جهانی 2022 قطر می‌گذرد، اما فوتبال‌‎دوستان سراسر جهان به‌ویژه آرژانتین، همچنان به روش‌های مختلف مشغول ستایش لیونل مسی هستند

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، بیست‌ونهم آذر، بعد از تماشای یکی از جذاب‌ترین فینال‌های تاریخ جام جهانی بین دو تیم فرانسه و آرژانتین، بالاخره لیونل مسی، ستاره‌ بی‌بدیل فوتبال جهان، جام قهرمانی جهان را بالای سر برد تا او پس از کسب عناوین و افتخارات بی‌شمار باشگاهی و فردی، حالا به تنها جام دست‌نیافتنی زندگی خود نیز دست پیدا کند و با خیال راحت به گذراندن تعطیلات کریسمس در کنار همسر و سه فرزندش فکر کند. بهترین بازیکن جام جهانی 2022 قطر بعد از فتح جام قهرمانی و در طول یک هفته پس از آن، 9 پست اینستاگرامی از قهرمانی خودش با پیراهن تیم ملی آرژانتین منتشر کرد تا نشان دهد شوق قهرمانی در جام جهانی حالاحالاها برای او طعم شیرینی دارد و می‌خواهد این لذت را با مردم سراسر جهان به اشتراک بگذارد. جامی که گویا پاسخ کوبنده‌ای بود به تمام منتقدان ستاره‌ آرژانتینی که فتح نکردن جام جهانی با پیراهن تیم ملی را نقطه قابل انتقاد کارنامه درخشان مسی می‌دانستند.

اما لیونل مسی در این شادی تمام‌نشدنی تنها نبود و مردم آرژانتین که بعد از فتح جام‌ جهانی در سال‌های 1978 و 1986، برای تجربه‌ یک خوشحالی عمیق فوتبالی دیگر 36 سال منتظر مانده بودند، در این روزها نشان دادند که می‌خواهند از فتح این جام به عنوان بزرگ‌ترین دلیل برای ادامه دادن یک شادی طولانی استفاده کنند. آنها با تشکیل کارناوالی میلیونی برای استقبال از تیم ملی آرژانتین پس از بازگشت از قطر، شبکه‌های اجتماعی را به تسخیر خود درآوردند و شادی بی‌حد خود را به شکلی مسری، به مردم سراسر جهان انتقال دادند.

آرژانتینی‌ها البته به خوبی می‌دانستند که این شادی وصف‌ناپذیر را مدیون چه کسی هستند و طی این روزها، راه‌های خودجوش زیادی برای ستایش ستاره‌ بی‌همتای تیم ملی خود پیدا کردند. سوفیا مارتینزو، خبرنگار آرژانتینی، بعد از مسابقه نیمه‌نهایی در میکسدزون، گفت‌وگویی بسیار احساسی با لیونل مسی انجام داد که میلیون‌ها بار در جهان دیده شد. او به جای پرسیدن سوالات متداول خبرنگارها از ستاره‌ آرژانتینی، از او به خاطر تمام لحظات نابی که برای مردم کشورش خلق کرده بود، تشکر کرد: «حتی اگر آرژانتین در فینال در برابر فرانسه قهرمان نشود، تو باز هم در قلب ما قهرمان هستی و شکست تو در یک مسابقه، جایگاهت را در میان مردم تغییر نخواهد داد.» او چراغ ستایش‌های مردم آرژانتین از لیونل مسی را روشن کرد. مارتینزو البته بعد از فتح جام جهانی توسط آرژانتین گفت: «من همه‌ آن چیزی را که در قلب خودم احساس می‌کردم در میکسدزون به لیونل مسی گفتم و فکر می‌کردم او باید بداند که ما مردم آرژانتین چقدر او را دوست داریم.»

در ادامه، استقبال از تیم ملی آرژانتین با حضور بیش از 5 میلیون نفری مردم این کشور صورت گرفت. آنها ساعات زیادی را برای شادی فتح مهم‎ترین جام قهرمانی جهان، در خیابان‌های پایتخت این شهر سپری کردند و در میان همین شادی مردم بود که هواداران آرژانتینی نام خیابان سانتافه در بوئنس‌آیرس را تغییر دادند و آن را به عنوان «لیونل مسی» اسطوره فوتبال خود، نام‌گذاری کردند.

در روزهای بعد هم آدیداس از یک کیت جدید و اختصاصی به شکل همان عبایی که پادشاه قطر هنگام بالا بردن جام جهانی به تن لیونل مسی کرده بود، رونمایی کرد تا این شرکت بزرگ نیز به این شکل بزرگ بودن مسی را به رخ جهان بکشد. هرچند که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فروش آن عبا در قطر نیز بعد از جام جهانی رشد 1400 برابری داشته است! اما این پایان ستایش‌های پرتکرار از مسی نبود و در جدیدترین خبر، قرار است اتاقی که هنگام برگزاری جام جهانی در کشور قطر به مسی تعلق داشته، توسط مسئولان این کشور به یک مینی‌موزه برای بازدید گردشگران تبدیل شود تا پیرو این تدارکات عجیب در تمجید لیونل مسی، این روزها اهالی فوتبال جهان، این ستاره را پادشاه فوتبال آرژانتین و جهان بخوانند.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.