بدرقه باشکوه

تشییع پیکرهای پاک ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس شهرهای کشور را سیاه پوش کرد

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دشمن امروز با ملتی مواجه است که قصد پیشرفت دارد، گفت: ملت ما به رهبریِ امام خامنه‌ای تصمیم گرفته که پیشرفت کند؛ ما حق عقبگرد نداریم و رمز پیروزی ما در مقاومت و ایستادگی است

به گزارش شهروند آنلاین؛مراسم تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس دیروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مقارن با ایام شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت، در تهران و استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

پیکرهای ۴۰۰ شهیدی که دیروز در کشور تشییع ‌شدند، مربوط به عملیات‌های «بدر»، «رمضان»، «کربلای ۵»، «کربلای ۶»، «والفجر یک»، «بیت‌المقدس» و تکِ دشمن در سال ۱۳۶۷ در مناطق «شرق دجله»، «شرق بصره»، «شلمچه» و «سومار» بودند. گزارش‌ها حکایت از حضور گسترده مردم در آیین تشییع شهدا در 31 استان کشور با وجود برودت و سرمای هوا دارد.

تشییع پیکرهای پاک ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران

در تهران مراسم تشییع پیکر ۲۰۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس پس از اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده، از جمله سخنرانی رئیس‌جمهوری، از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا انجام شد.

رئیس‌جمهوری: حق عقبگرد نداریم

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دشمن امروز با ملتی مواجه است که قصد پیشرفت دارد، گفت: «ملت ما به رهبریِ امام خامنه‌ای تصمیم گرفته که پیشرفت کند؛ ما حق عقبگرد نداریم و رمز پیروزی ما در مقاومت و ایستادگی است.»

سیدابراهیم رئیسی دیروز در مراسم تشییع ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در مقابل دانشگاه تهران، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: «فاطمه اطهر(س) الگویی برای بشریت است. سیره او پیش روی ما است؛ اگرچه شناخت شخصیت ایشان کاری بسیار سخت ‌گران است.»

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: «برای ما انسان‌ها شناخت سیره فاطمه زهرا(س)، قول او، فعل او و زندگی او کاملا قابل دستیابی است. صدیق کسی است که تمام زندگی او صدق باشد و گفتار و کردارش یکدیگر را تصدیق کند.»

فاطمه اطهر(س) یک شخصیت بزرگ، اثرگذار و تحولگرا در تاریخ است

رئیسی با بیان اینکه نشان صداقت حضرت فاطمه زهرا(س)، شهادت است، افزود: «فقط به خدا می‌اندیشد و به سوی او حرکت می‌کند. فاطمه اطهر(س) یک شخصیت بزرگ، اثرگذار و تحولگرا در تاریخ است.»

رئیس‌جمهوری اظهار داشت: «آنچه همواره در عزای فاطمی باید بخواهیم، بینش، تحلیل درست و شنیدن درست است. جاهلیت مدرن، همان جاهلیت قدیمی است با تاثیرگذاری گسترده رسانه. حضرت فاطمه زهرا(س) می‌خواست جامعه دچار جاهلیت نشود.»

رئیسی اضافه کرد: «شعارها در آن زمان زیبا و دل‌فریب بود. کسانی که غدیر را دیدند و صراحت کلام خدا را شنیدند، به گونه دیگری عمل کردند و سخن از اراده مردم زدند و گفتند ببینیم رأی مردم چیست؟ اما پشت این سخن چه بود؟ چه می‌خواستند سر مردم بیاورند؟ سخن از آزادی بود، اما کجا دیدید در عالم که فرعون‌ها، استعمار‌گران به جامعه‌ای بگویند ما می‌خواهیم ذخایر، مخازن و ظرفیت‌های شما را از بین ببریم؟ کسی با این شعارها نمی‌آید. می‌گویند می‌خواهیم شما را آزاد و مستقل کنیم تا بتوانند ملت را فریب دهند.»

رئیس دولت سیزدهم گفت: «با شعارهای فریبنده، ملت‌ها را به بدبختی و فلاکت می‌اندازند. کجای دنیا رفتند که شعار از آزادی و حقوق انسان ندادند؟ تمامی اقدامات آنها در این رابطه است. اینجاست که فاطمه اطهر(س) از انسان‌ها می‌خواهد که با بصیرت زندگی کنند.»

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه فاطمه زهرا(س) به دنبال مقابله با بازگشت جاهلیت بود، گفت: «امام خمینی(ره) هم پرچم تحول‌خواهی را مانند مادر خود بلند و برای اجرای دین، اخلاق، عدالت و مبارزه با طاغوت قیام کرد. هشت سال دفاع مقدس و این شهدای عالی‌قدر برای چه رفتند؟ برای دفاع از قرآن، دفاع از ناموس، دفاع از وطن، دفاع از ظرفیت‌های بزرگ امت اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان این ملت.»

اغتشاشات اخیر مانند جنگ احزاب بود

رئیسی با تشبیه اغتشاشات اخیر به جنگ احزاب گفت: «آن زمان هم همه کمک می‌کردند. جریان استکباری با همه توان به میدان آمد. نفاق، جریان سلطنت‌طلبی و همه جریانات ضدانقلاب ‌و کسانی که از جریان انقلاب آسیب دیدند، به میدان آمدند. آنانی هم که رسما در میدان نبودند، شایعه‌پراکنان و شایعه‌سازان بودند.»

دلیل عصبانیت دشمن، پیشرفت‌های ماست

رئیس‌جمهوری ادامه داد: «ما امروز در محضر شهدا و خانواده معظم شهدا، خدا را شاکریم و از فاطمه اطهر به خاطر عنایت‌های بسیار به این ملت، کشور، نظام و مملکت قدردانیم. امروز ما در بسیاری از حوزه‌ها در جایگاه افتخار و اقتداریم. به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها در بسیاری از حوزه‌ها نیز جوانان عزیزمان بسیار تلاش کردند و افتخار آفریدند. دلیل عصبانیت دشمن هم، همین پیشرفت‌هاست.»

دشمن عمود خیمه نظام را هدف قرار می‌دهد

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: «دشمن چون می‌خواهد نظام را بزند، عمود خیمه نظام را مورد هدف قرار می‌دهد، زیرا این خیمه به وجود او برپاست و همه ما سربازان او هستیم. اگر در هر بخشی از کشور موفقیت می‌بینید، مربوط به آنجایی است که به سخن امام و رهبری توجه شده است. هرجا کاستی وجود دارد، مربوط است به کسانی که یا اعتقاد نداشتند و کارهایی را به دست گرفتند یا اعتقاد داشتند و در عمل ناکارآمد بودند.»

رئیسی تاکید کرد: «امام و رهبری به وظایف خود عمل کردند؛ چه در هدایت امت، چه در ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری برای اداره امور کشور، چه در هشدار دادن به‌موقع نسبت به مسائل ‌و خطرات. اگر کاستی‌هایی وجود دارد، مربوط به دستگاه‌های مختلف است. با این وجود چه در دوره امام(ره) و چه در دوره رهبری، کاستی‌ها مربوط به قوا، دستگاه‌ها ‌و نظام اداری است.»

رئیس‌جمهوری ادامه داد: «عیب‌ها و اشکالات باید متوجه کسانی شود که مطالبی بر زبان جاری می‌کنند و چند صباحی در این مملکت مسئولیت داشتند؛ خود آنها باید پاسخگو باشند که چگونه عمل کردند.»

آغوش ملت برای همه کسانی که دچار فریب شدند، باز است

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: «برو آن دام بر مرغ دگر نِه که عنقا را بلند است آشیانه. ما شما را می‌شناسیم؛ ملت خودمان را هم می‌شناسیم. آغوش ملت برای همه کسانی که دچار فریب شدند، باز است. آنها جوانان این کشور هستند. اما به معاندین رحم نخواهیم کرد.»

رئیس‌جمهوری ادامه داد: «برای ما دوگانه‌های غلط درست نکنید. دوگانه ما، دوگانه استقلال‌طلبی و وابستگی است. دوگانه ما، دوگانه آزادی‌خواهی است و کسانی که می‌خواهند ملت ایران را به بند اسارتی۴۳ سال قبل بکشند. دوگانه ما، دوگانه خدا و ارزش‌هاست و کسانی که در برابر دین و ارزش‌های الهی و انسانی ایستادگی می‌کنند.»

رئیسی بیان داشت: «امروز ملت ما در برابر پیکرهای شهدا، پیمان انسجام و وحدت می‌بندد. پیوند یکپارچگی همه اقوام، همه گویش‌ها و همه مذاهب در ایران اسلامی است. تصور نکنید که می‌توانید وحدت و انسجام ما را برهم بزنید. ما اگر امروز توسعه‌ و پیشرفتی داریم، در پرتو وحدت، اتحاد و یکپارچگی انجام شده است.»

رئیس‌جمهوری در ادامه اظهار داشت: «امروز هرکس که بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند، اگر انسجام ملی را برهم بزند، در جهت راهبرد اعتراف دشمن حرکت کرده است.»

رئیسی یادآور شد: «آنها می‌گویند بالاترین فشارها را در تاریخ به کشوری وارد کردیم، اما مجبوریم اعلام کنیم که این فشارها شکست خورده است. دشمن امروز با ملتی مواجه است که قصد پیشرفت دارد. ما نه می‌توانیم به عقب برگردیم و نه می‌توانیم در جا بزنیم؛ ما یک راه بیشتر نداریم و آن راه پیشرفت است. ملت ما به رهبریِ امام خامنه‌ای تصمیم گرفته که پیشرفت کند. ما حق عقبگرد نداریم. رمز پیروزی ما در مقاومت و ایستادگی است.»

رئیسی خطاب به دشمنان ملت ایران بیان داشت: «اگر فکر کردید با شایعه‌سازی و بلوا به پا کردن می‌توانید به اهداف خود برسید، این تجربه ناموفقی بوده است. چرا در محاسبات خود باز هم دچار اشتباه شدید؟ چرا بعد از پایان ناامنی‌ها به همت مردم و نیروهای جان بر کف، به ما از کانال‌های مختلف پیام می‌دهید که ما آماده‌ایم با شما سخن بگوییم؟ می‌گویید چه کسی گفته ما به دنبال براندازی هستیم؟»

با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز کاهش پیدا می‌کند

رئیسی یادآور شد: «اطمینان دارم با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز حتما متفاوت خواهد شد و شرایط کاهشی پیدا خواهد کرد. تردید ندارم مردم هرجا حضور پیدا کردند، با کمک آنها بسیاری از این خواسته‌ها قابل انجام است.»

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: «زنان و مردان ما، حرمت شهیدان، حرمت خانواده شهیدان و حرمت قانون را حفظ خواهند کرد. آینده بسیار روشنی در انتظار ملت ایران و جوانان عزیز است. یقین داشته باشید کسانی که اهل شهید و شهادتند، هیچ زمان یأس را به کشور و اطراف خود راه نمی‌دهند.»

رئیسی با بیان اینکه جامعه‌ای که به تشییع دیگر شهدا می‌آید، جامعه‌ای امیدوار است، ادامه داد: «جامعه‌ای که برای فاطمه(س) اشک می‌ریزد، امیدوار است. جامعه‌ای که غدیر دارد، عاشورا دارد، مهدی(عج) هرگز دچار یأس نخواهد شد.»

رئیس‌جمهوری با اشاره به تغییر موقعیت مردم فلسطین نسبت به گذشته گفت: «امروز ابتکار عمل در اختیار مجاهدین فلسطینی است. شرایط منطقه را ببینید. همه می‌گویند جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می‌زند. شهدا برای ما افتخار و عزت آفریدند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.