رفع مشکل کمبود دارو تا ماه آینده

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی:

دکتر پیمان نامدار با اشاره به تولید شبانه روزی دارو در جمعیت هلال احمر از رفع برخی کمبودها در حوزه دارو خبر داد.

به گزارش شهروندآنلاین؛ درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر؛ دکتر پیمان نامدار با اشاره به فعال بودن داروخانه‌های هلال احمر در سطح کشور گفت: وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و جمعیت هلال احمر با استفاده از تمامی ظرفیت ها تلاش می‌کنند تا نیازهای جامعه را برطرف کرده تا مردم با کمبودی مواجه نباشند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر هم اکنون 37 داروخانه فعال در سطح کشور دارد که عمده آن‌ها داروهای بیماران خاص را توزیع می‌کنند که در این حوزه خوشبختانه کمبودها برطرف شده و آن 400 قلم دارویی که نیاز بود تا بیشتر مورد توجه قرار گیرند، تامین و تولید آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و تا به این لحظه 40 درصد کمبودها جبران شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تدابیری اندیشیده شده تا کمبودهای دیگر نیز در ماه آتی برطرف شده و مردم به شکلی آسان تر به نیازهای دارویی خود دست پیدا کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر در حوزه دارو همراه و حامی وزارت بهداشت است و از دو طریق تولید و واردات به یاری این مجموعه شتافته است. ارتباط جمعیت هلال احمر با صلیب سرخ جهانی سبب شده تا دارو با قیمت مناسب وارد و به دست شهروندان برسد.

وی افزود: هم اکنون در شرکت سهاهلال با استفاده از تمامی ظرفیت ها تولید دارو به صورت شبانه روزی انجام می‌شود و یک لحظه نیز خط تولید متوقف نمی‌شود تا دارو با تعداد بیشتری در داروخانه‌ها عرضه شود.

دکتر نامدار تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در هماهنگی با وزارت بهداشت توانست محموله‌های آنتی بیوتیک را از منابع معتبر وارد کشور کند و مشخصا هر زمان که نیاز باشد باز هم در راستای رفع نیازهای مردم این اقدام را انجام خواهد داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.