معاون دادستان کل: هیچ گزارش ترک فعلی به دادستانی اعلام نشده است

معاون دادستان کل کشور گفت: مجلس، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست، هیچ دستگاهی را به عنوان ترک فعل در اجرای قانون هوای پاک به دادستانی معرفی نکردند.

به گزارش شهروند آنلاین،غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: بیش از ۱۶ دستگاه در قانون هوای پاک مسئولیت مستقیم دارند که هر کدام از آنها تکلیفی را بر عهده دارند.

او افزود: یکی از مشکلات موجود در این حوزه بین بخشی بودن موضوع و تکالیف است که در حال حاضر وزارت کشور مسئولیت راهبر اجرایی این قانون را بر عهده دارد و جلساتی را با تشکیل کمیته‌های تخصصی برگزار کرده است.

ترکی با بیان اینکه سهم و تکلیف هر کدام از دستگاه‌ها با قید زمان تعیین شده گفت: دستگاه‌ها باید مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، طبق ماده دو قانون هوای پاک، وظیفه دارد به عنوان ناظر بر اجرای قانون به وظایف خود عمل و تکالیف دستگاه‌ها را پایش کند و از طرف دیگر سازمان بازرسی کل کشور وظیفه دارد از حیث نحوه اجرای قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون، موضوع را دنبال کند.

او گفت: در جلساتی که با سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور برگزار شد درخواست کردیم که با توجه به تخصصی بودن موضوع، دفاعیاتی که برخی از دستگاه‌ها اعلام کردند را بررسی کنند و اگر دستگاهی مرتکب ترک فعل شده و وظایف قانونی خود را عمل نکرده است، به دادستانی اعلام کنند.

ترکی گفت: صریح عرض می کنم که در حال حاضر سازمان محیط زیست و وزارت کشور هیچ دستگاهی را به عنوان ترک فعل و یا تخلف از مسئولیت‌های قانونی خود به دادستانی معرفی نکردند و مجلس هم در حال حاضر اگر از نظر عدم اجرای قانون تحقیق و تفحصی انجام داده به دستگاه قضایی ارسال کند که تاکنون در سال جاری گزارش خاصی را دریافت نکردیم.

پیشتر سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفته بود پرونده ترک فعل‌ها در بحث آلودگی هوا که از قطورترین پرونده های ارسالی مجلس به قوه قضائیه بود حدودا ۸ ماه پیش به این قوه فرستاده شده که البته هنوز جواب خاصی از قوه قضائیه دریافت نکردیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.