ماجرای لورفتن سوالات امتحانی چیست؟

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در مورد برخی ادعاها مبنی بر انتشار سئوالات امتحانات نهایی، گفت: از نمرات دانش‌آموزان صیانت می‌کنیم اما سازوکار پیشگیرانه، رصد فضای مجازی باهدف جلوگیری از اقدامات مجرمانه است و باید مشخص شود که چه کسانی به سئوالات دسترسی داشتند.

به گزارش شهروند آنلاین،محسن زارعی در گفت و گو با ایرنا درباره ادعای برخی از داوطلبان درباره انتشار سئوالات آزمون‌های نهایی دی ماه در کانال‌های دانش‌آموزی، اظهار کرد: انتشار سئوالات پس از برگزاری امتحانات تاکنون در همه آزمون‌ها پیش آمده است و در این راستا نباید به دانش‌آموزان استرس وارد شود و از آنجا که وظیفه ما برقراری امنیت آزمون است، حتما این ادعاها را پیگیری می کنیم.

او افزود: این اتفاق به صورت یک مورد در میان هزار و ۲۴۰ حوزه امتحانی سراسر کشور ممکن است رخ دهد که توسط مدیر حوزه و آموزش و پرورش هم پیگیری می‌شود اما این اتفاق باید به صورت ریشه‌ای حل شود و ساز و کار این موضوع در دست ما نیست.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: ما هم درخواست برقراری امنیت در فضای مجازی را داریم که باید توسط مجموعه‌هایی انجام شود که وظیفه رسیدگی و رصد فضای مجازی و پیگیری اقدامات مجرمانه در این فضا را دارند.

زارعی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا از نمرات دانش‌آموزان در مقابل این اقدامات صیانت می‌شود، توضیح داد: این نیاز به بررسی فنی دارد و باید دید چه کسانی به این سئوالات دسترسی داشته‌اند.

به گفته او، بررسی فنی در آزمون سراسری هم اتفاق می‌افتد و مطابق این بررسی‌ها به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان اطمینان می‌دهیم که از نمرات آنها صیانت می‌شود.

او افزود: در امتحانات نهایی دی ماه، حدود هزار و ۲۴۰ حوزه در سراسر کشور و حدود ۲۳۰ هزار شرکت کننده حضور دارند که شامل دانش‌آموزان دارای دروس افتاده و نیز داوطلبان آزاد برای ترمیم نمره هستند.

به گزارش ایرنا، امتحانات نهایی از شنبه سوم دی آغاز شده است، این در حالی است که در چند روز اخیر برخی از دانش‌آموزان در تماس‌ با ایرنا و همچنین در فضای مجازی مدعی شده‌اند که با وجود اعلام ساعت شروع برای امتحانات (۱۰ صبح) اما برخی کانال‌ها در فضای مجازی، اقدام به انتشار سئوالات و پاسخ‌ها کردند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.