صعود شیرین بورس

بازار سهام امروز و در آخرین روز معاملاتی هفته جاری روند صعودی خود را ادامه داد و رکوردی دیگر ثبت کرد به طوری که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با ۷۰ هزار و ۹۱۷ واحد افزایش و صعود به کانال ۱.۶ میلیو واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش شهروند آنلاین، شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۶۲۶ واحد افزایش به ۴۸۰ هزار و ۶۸۱ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۱۱۱ واحد رشد به ۲۸۶ هزار و ۱۱۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶۲ هزار و ۳۴۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۱۰ هزار و ۵۴۶ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۷۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۳ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۷۲۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۵۵۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با پنج هزار و ۸۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۴۱۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲ هزار و ۲۸۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲ هزار و ۲۸۳ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲ هزار و ۲۲۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل گروه دارویی سبحان (وسبحان) با ۴۹ واحد، قند هگمتان (قهکمت) با ۲۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری توسعه آذرباسجان (وآذر) با ۲۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۷۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۸۸ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۴۱۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۱۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۰۹ هزار و ۱۵۸ نوبت بود.

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، صنعتی مینو (غصینو)، توسعه سرمایه وصنعت غدیر (سغدیر) و داروسازی کاسپین تامین (کاسپین) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.