بیمارستان‌های چین در نبرد تراژیک با شیوع کووید/ «سونامی نیاز» در بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 28 دسامبر 2022

چهارشنبه، 28 دسامبر 2022، نیویورک‌تایمز و فایننشال‌تایمز درباره شیوع کووید-19 در چین گفتند و وضعیت تراژیک بیمارستان‌های این کشور. ایندیپندنت هم از «سونامی نیاز» با کاهش کمک‌های مالی به بانک‌های مواد غذایی در بریتانیا گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، ایندیپندنت و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

برچیدن الزامات قرنطینه کووید-19 برای مسافران ورودی در چین موضوع گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. در گزارش این روزنامه آمده که چین قوانین قرنطینه سفر خود را از 8 ژانویه، به عنوان بخشی از کاهش گسترده مقررات سختگیرانه کووید در این کشور، حذف می‌کند. همچنین این روزنامه گزارش می‌دهد که مدل‌سازی رایانه‌ای نشان داده است با افزایش سریع موارد ابتلا به کرونا، ممکن است تا یک میلیون مرگ در چین رخ دهد!

تصویر اصلی با عناوین «سرمای عظیم ایالات متحده» و «طوفان مرگبار آشفتگی و بی‌نظمی به بار آورد» رستورانی را در منطقه هامبورگ نیویورک کنار دریاچه ایری (Erie) نشان می‌دهد که زیر یخ پنهان شده است!

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت گزارش داده که با کاهش کمک‌های مالی، بانک‌های مواد غذایی بریتانیا با «سونامی نیاز» دست و پنجه نرم می‌کنند. در گزارش اختصاصی این روزنامه آمده: «91درصد از بانک‌های مواد غذایی شاهد افزایش تقاضا هستند، در حالی که 69 درصد آنها از ریزش کمک‌های مالی آسیب دیده‌اند. مدیران بانک‌های مواد غذایی به دولت ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، هشدار داده‌اند که «سونامی نیاز» ممکن است باعث شود آنها مجبور شوند دست رد به سینه خانواده‌های گرسنه بزنند، این در حالی است که همراه با کاهش کمک‌ها، تقاضا در مواجهه با بحران هزینه‌های زندگی همچنان در حال افزایش است.»

نیویورک‌تایمز

«بیمارستان‌های چین در نبرد تراژیک با شیوع کووید» «هرج‌ومرج در اورژانس پس از لغو ناگهانی قوانین کووید در چین» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «گوشه و کنار بخش اورژانس بیمارستانی در شمال چین پر است از بیماران بدحالی که یا روی ویلچر افتاده‌اند یا روی برانکاردها دراز کشیده‌اند. بیمارستان‌های چین قبلا در مساعدترین وضعیت، پر ازدحام بودند و با کمبود بودجه و پرسنل دست و پنجه نرم می‌کردند. اما اکنون با انتشار آزادانه ویروس کرونا برای اولین‌بار در چین، سیستم پزشکی به مرز تنگنا رسیده است.»

تصویر اصلی از پیامدهای طوفان زمستانی در آمریکا حکایت دارد با این توضیح: «گیت بازرسی امنیتی در فرودگاه بین‌المللی «دنور» روز سه‌شنبه، 27 دسامبر 2022. مسافران حدود 7900 پرواز جنوب غربی در فرودگاه‌ها گیر افتاده بودند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.