آقای تاج! فوتسال زنان را هم ببینید

سارا شیربیگی، خانم گل لیگ فوتسال زنان، در گفت‌وگو با «شهروند»: برای تکرار قهرمانی آسیا کار سختی داریم

خانم گل لیگ فوتسال زنان نسبت به تبعیض ها میان مردان و بانوان گلایه مند است؛ او از مهدی تاج تقاضا دارد.

فاطمه ابراهیمی_شهروندآنلاین؛ بعد از اتمام چهاردهمین هفته از مسابقات سوپرلیگ فوتسال زنان، تیم‌های پیکان، پالایش نفت آبادان و نصر فردیس به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم جدول قرار گرفتند تا هر سه تیمی که در کورس قهرمانی در این رقابت‌ها هستند، به تعطیلات سه هفته‌ای بروند و آماده دور سوم و پایانی این مسابقات و رقابت برای فتح جام شوند. پیکان و نصر در مسابقات فصل گذشته نیز با یکدیگر رقابت نزدیکی برای فتح جام لیگ برتر داشتند که البته در گام پایانی، این شاگردان نیلوفر اردلان در تیم پیکان بودند که موفق به قهرمانی در این مسابقات شدند.

اما در جدول گلزنان این فصل از سوپر لیگ زنان، نام سارا شیربیگی در صدر این لیست و به عنوان بهترین گلزن قرار دارد. شیربیگی که در سال ۲۰۱۸ و در جریان قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا، با ۹ گل زده، عنوان خانم گلی رقابت‌ها را کسب کرده بود، جزو ۱۰ نامزد نهایی برترین بازیکن فوتسال جهان در سال ۲۰۱۹ نیز قرار داشت. او حالا در ۳۱ سالگی نیز با ۱۸ گل زده در ۱۴ مسابقه از تاثیرگذارترین بازیکنان فصل جاری بوده است.

به همین مناسبت، سارا شیربیگی و خبرنگار ورزشی روزنامه «شهروند» به گفت‌وگو با یکدیگر نشستند که مشروح آن در ادامه می‌آید.

ابتدا درباره این فصل از مسابقات صحبت کنیم؛ شرایط نصر به چه شکل است؟

تیم ما برای قهرمانی بسته شده و هدف ما فتح جام در این مسابقات است، اما متاسفانه در دور اول، در تعدادی از مسابقات، با وجود اینکه مستحق پیروزی بودیم، شرایط طوری پیش رفت که امتیاز از دست دادیم، اما با شروع دور دوم شرایط تیم ما بسیار بهتر شد و توانستیم با نتایج بهتر، امتیازات از دست رفته در نیم‌فصل اول را جبران کنیم. این روند تا هفته‌های پایانی ادامه داشت، اما در دیدار آخر قبل از تعطیلات، برابر رایزکو، دو امتیاز حیاتی از دست دادیم که کار ما را برای نیم‌فصل نهایی مسابقات بسیار دشوار کرد.

فکر می‌کنید چقدر شانس قهرمانی دارید؟

از دست دادن امتیاز برابر رایزکو و فاصله پنج امتیازی ما با پیکان که در صدر جدول است، کار ما را در ادامه راه سخت کرده است. در ۷ هفته‌ پایانی که تا اتمام مسابقات باقی مانده، باید حداکثر امتیازات را جمع‌آوری کنیم و نیم‌نگاهی هم به نتایج دو تیم پالایش و پیکان که در جایگاه اول و دوم جدول قرار دارند، داشته باشیم.

تا اینجای مسابقات با ۱۸ گل زده در صدر جدول گلزنان سوپرلیگ قرار داری. این عنوان را به دست می‌آوری؟

بله، خدا را شکر می‌کنم که تا اینجای فصل ۱۸ گل به ثمر رسانده‌ام، اما متاسفانه سازمان لیگ آمار مشخصی درباره گلزن‌ها در اختیار ما قرار نداده که بتوانم شرایطم را با دیگر گلزنان مقایسه کنم. در نهایت هم تا انتهای فصل 7 مسابقه باقی مانده و تا آن زمان نمی‌توان درباره خانم گل شدن مطمئن شد.

شما یکی از باتجربه‌ترین و بهترین بازیکنان تیم ملی هستید. نظرتان درباره شرایط حال حاضر تیم ملی چیست؟

کاش فدراسیون فوتبال نیم‌نگاهی هم به فوتبال و فوتسال زنان داشته باشد و آقای تاج هر چه سریع‌تر نایب‌رئیس زنان را انتخاب کند تا تیم ملی از این شرایط و بی‌‌برنامگی خارج شود. الان سه- چهار سال است که تیم ملی‌ای که قهرمان آسیا بوده به حال خود رها شده و این تیم ملی دیگر آن تیمی نیست که در دو دوره‌ پی‌درپی قهرمانی آسیا را به دست آورد.

خبر داری که چرا نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال مشخص نمی‌شود؟

شنیده‌ام که خانم گلاره ناظمی گزینه اصلی برای قرار گرفتن در این جایگاه هستند که در این‌باره باید بگویم از نظر من اگر ایشان انتخاب شوند، می‌توانند بسیار موثر باشند؛ چرا که هم به عنوان مسئول کمیته فوتبال زنان، تجربه خوبی در این زمینه دارند و هم به عنوان داور بین‌المللی فوتسال، دغدغه‌های جامعه فوتسال زنان را می‌شناسند. شناخت ایشان از شرایط فدراسیون و درکی که از جامعه فوتبال و فوتسال زنان دارند، می‌تواند کمک شایانی به ما کند، اما در نهایت امیدوارم هر کسی که در رأس کار قرار می‌گیرد بتواند با شایستگی به بهبود شرایط کمک کند.

بی‌برنامگی موجود در فوتسال زنان به تیم ملی آسیب نمی‌زند؟

ببینید، تیم فوتسال زنان ایران قهرمان آسیاست و توقعات از این تیم بسیار بالاست. در این چهار سال بعد از قهرمانی ما در آسیا، همه کشورها به فکر رشد فوتسال بودند و اردوهای تدارکاتی زیادی برگزار کردند. شرایط دیگر تیم‌های آسیایی مثل قبل نیست و طی این مدت قطعا آنها پیشرفت کرده‌اند، ولی تیم ما توانایی برگزاری اردو هم نداشت.

مسابقات جام ملت‌های آسیا، همچنین جام جهانی فوتسال در پیش است. انتظار شما از مسئولان چیست؟

در سال جدید، مسابقات جام ملت‌های آسیا و بعد از آن هم مسابقات جام جهانی فوتسال را در پیش خواهیم داشت. احتمالا در آن مسابقات متوجه اُفت تیم خودمان و پیشرفت کشورهای دیگر خواهیم شد. انتظار من به عنوان یکی از بازیکنانی که سال‌ها پیراهن تیم ملی را پوشیده‌ام، این است که بازیکنان جوان را به تیم تزریق کنیم و برای آماده‌سازی بازیکنان اردو‌های تدارکاتی و مسابقات دوستانه برگزار کنیم. به‌علاوه تیم ملی ما در حال حاضر سرمربی ندارد و این مورد نیز باید در اولویت‌های فدراسیون قرار بگیرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.