وزیر ورزش پشت VAR را گرفت

همین حالا هم 6 سال از دنیا عقبیم

حدود 6 سال از اولین بهره‌برداری از کمک‌داور ویدیویی در سراسر جهان می‌گذرد و در این بین، ایران از معدود کشورهایی است که هنوز موفق به استفاده از «وار» نشده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، هفدهم آوریل ۲۰۱۷، استرالیا به عنوان اولین کشور داوطلب برای استفاده‌‌ آزمایشی از کمک‌داور ویدیویی اعلام آمادگی کرد. بر این اساس، اولین استفاده‌ جدی از کمک‌داور ویدیویی در آی-لیگ استرالیا بود و بعد از گذشت حدود 6 سال، بالاخره خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، در آغاز لیگ بیست‌ودوم اعلام کرد که در فصل آتی، از این تکنولوژی در ایران نیز استفاده خواهد شد.

افشاریان چندی پیش نیز از توافق با یک شرکت بلژیکی برای وارد کردن تجهیزات این تکنولوژی خبر داد و مجددا اعلام کرد که در لیگ بیست‌وسوم از سیستم کمک‌داور ویدیویی در استادیوم‌ها استفاده خواهد شد.

در ادامه مباحث مربوط به این تکنولوژی، حمید سجادی به عنوان و زیر ورزش و جوانان، در حاشیه جلسه هیات دولت خطاب به خبرنگاران گفت: «کارهای مربوط به تکنولوژی VAR در حال انجام است. نامه‌ای تهیه کردیم که استان‌هایی که نیاز به تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی دارند، استانداران از آن حمایت کنند.»

سجادی همچنین افزود: «کمک‌داور ویدیویی هم درخواست باشگاه‌ها و هم جزو شاخص‌های AFC برای حرفه‌ای‌سازی و استانداردهای روز دنیای فوتبال است که ما هم باید در ایران از این تکنولوژی بهره بگیریم.»

به نظر می‌رسد بعد از شنیدن وعده‌های مختلف درباره آمدن کمک‌داور ویدیویی به ایران، حالا عزم راسخی برای تحقق این موضوع وجود دارد. اینکه وزیر ورزش صراحتا پشت این ماجرا ایستاده، حالا این امید را به وجود آورده که در آینده نزدیک بازی‌های لیگ برتر با VAR‌ برگزار شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.