دودستگی واضح برای انتخاب سرمربی تیم ‌ملی

در جلسه هفته‌ آینده هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال جنگ می‌شود!

جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی روز سه‌‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود؛ جلسه مهم که حواشی زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، یک ماه از شکست ایران مقابل آمریکا در جام جهانی و کنار رفتن تیم ملی از این تورنمنت بزرگ می‌گذرد، اما هنوز تکلیف نیمکت این تیم مشخص نشده است. حذف ایران در مرحله گروهی و راه نیافتن به دور حذفی مسابقات برای اولین‌بار در تاریخ، موجی از انتقادها را به سمت کارلوس کی‌روش روانه کرد. سرمربی پرتغالی که سه دوره روی نیمکت ایران در جام جهانی نشست، هر بار نتوانست تیمش را رهسپار دور یک‌هشتم نهایی کند و به همین دلیل آینده کاری او نیز زیر سوال رفته است.

پایان قرارداد کی‌روش و ابهام درباره آینده

حدود سه ماه مانده به جام جهانی قطر، کارلوس کی‌روش با قراردادی کوتاه‌مدت و تا پایان جام جهانی سرمربیگری ایران را پذیرفت. در مصوبه‌ای که هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای کی‌روش امضا کرد، آمده بود که اگر ایران به دور دوم جام جهانی صعود کند قرارداد اتوماتیک‌وار تمدید می‌شود. اما حذف زودهنگام تیم ملی از جام جهانی باعث شد درباره نیمکت ایران بحث‌های مختلفی مطرح شود.

دودستگی اعضای هیات‌رئیسه؛ کی‌روش بماند یا برود؟

در یک ماه گذشته، اظهار نظرهای مختلفی درباره کارلوس کی‌روش مطرح شده است. بسیاری از کارشناسان، پیشکسوتان و مربیان فوتبال درباره او اظهار نظر کردند. بسیاری از اهالی فوتبال اعتقاد دارند که کی‌روش با توجه به ناکامی‌های متعدد باید جای خود را به مربی دیگری (ایرانی یا خارجی) بدهد، اما تصمیم‌گیرنده در این‌باره نه مردم و کارشناسان بلکه اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هستند.

از هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال این روزها اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. ظاهرا اختلاف نظر میان آنها درباره ادامه یا قطع همکاری با کی‌روش به اوج خود رسیده است. از مصاحبه‌هایی که مهدی تاج و مهدی محمدنبی، رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال طی روزهای گذشته انجام دادند، می‌شود فهمید که آنها همچنان به دنبال همکاری با کی‌روش هستند، اما آنها فقط دو رأی در هیات‌رئیسه دارند و باید برای تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی نظر 9 عضو دیگر را هم جلب کنند. جالب است که بیشتر اعضای هیات‌رئیسه مخالف حفظ کی‌روش هستند. وجود این دودستگی قطعا در موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی و شروع کار او تاثیرگذار است و باعث تاخیر در حصول نتیجه خواهد شد.

جلسه سرنوشت‌ساز؛ سرمربی مشخص می‌شود؟

با توجه به طولانی‌شدن تصمیم‌گیری درباره وضعیت نیمکت تیم ملی ایران، حالا اعضای هیات‌رئیسه تصمیم گرفته‌اند هفته آینده جلسه مهمی برگزار کنند. بر اساس برنامه، جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال سه‌شنبه، 13 دی ماه، برگزار می‌شود؛ جلسه‌ای که احتمالا از صبح تا غروب طول خواهد کشید و مهم‌ترین موضوع آن بحث و تبادل نظر درباره وضعیت سرمربی تیم ملی است. با توجه به مخالفت جدی اکثر اعضای هیات‌رئیسه با حفظ کی‌روش و احتمالا اصرار رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال برای ماندن او، به نظر می‌رسد شاهد اتفاقات جالبی در طول جلسه باشیم. اگرچه محتویات این نشست سرنوشت‌ساز دقیقا به رسانه‌ها درز پیدا نمی‌کند، اما هرچه هست امیدواریم تصمیمی درباره نیمکت تیم ملی گرفته شود که به سود فوتبال ملی ایران باشد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.