برجام بدون جایگزین

لاوروف تاکید کرد؛

وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران هیچ جایگزینی ندارد

به گزارش شهروند آنلاین؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران هیچ جایگزینی ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، وی ادامه داد، هرگونه گمانه زنی درباره موضوع “طرح ب” به جای بازگرداندن این توافق غیرمسئولانه بوده و تشدید تنش را به همراه دارد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: زندگی ثابت کرده است که برجام هیچ جایگزین معقولی ندارد. ما گمانه زنی در مورد “طرح ب” کذایی و سایر گزینه های غیرقابل قبول را غیرمسئولانه می دانیم و رو آوردن به آنها منجر به تشدید تنش، مسابقه تسلیحاتی و درگیری آشکار با عواقب غیرقابل برگشت می شود.

وی تاکید کرد که غرب در تلاش است تا اوضاع را در داخل ایران بی ثبات کند.

کشورهای غربی به دنبال برخی ناآرامی ها در ماه های گذشته در ایران با امید به این که این اقدامات می تواند منجر به رسیدن آنها به اهداف مورد نظر خود در ارتباط با ایران و برجام شود، تلاش کردند تا از معترضان به روش های مختلف حمایت کرده تا بتوانند راحت تر به اهداف خود برسند.

لاوروف همچنین یادآور شد : روسیه برای عادی سازی طولانی مدت اوضاع پیرامون ایران، قبلاً نظریه تضمین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس را مطرح کرده بود که اکنون در پایتخت های کشورهای حاشیه خلیج فارس در دست بررسی است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.