عملیات‌ سریالی امدادگران در کردکوی

نیروهای هلال احمر چهار چوپان، 150 رأس گوسفند و یک گردشگر گمشده در این منطقه را پیدا کردند

نیروهای امدادی برای یافتن چهار چوپان و یک گردشگر تمام جنگل را گشتند اما این بار عملیات‌‌شان نتیجه داد.

سیما فراهانی، شهروند آنلاین: نیروهای امدادی کردکوی همچنان روزهای پرکاری را می‌گذرانند. همچنان عملیات در آن منطقه برای یافتن افراد گمشده ادامه دارد. منطقه معروفی که در آن نخستین‌بار سها و پس از آن معین ناپدید شدند. پس از آن نیز چهار چوپان و یک گردشگر درست در همان نقطه مرموز ناپدید شدند. باز هم نیروهای امدادی کردکوی به صحنه‌های حادثه کشانده شدند؛ امدادگرانی که چندین روز به دنبال سها و پس از آن به دنبال معین شریفی گشتند. جست‌وجوها در آن منطقه به پایان نرسید. نیروهای امدادی برای یافتن چهار چوپان و یک گردشگر تمام جنگل را گشتند اما این بار عملیات‌‌شان نتیجه داد.

آنها توانستند پنج گمشده را که طی دو روز در آن جنگل ناپدید شده بودند، پیدا کنند. این در حالی است که از معین شریفی همچنان خبری نیست تا جایی که پرونده او وارد فاز جنایی شده است. در تازه‌ترین اتفاق چهار چوپان به همراه 150 رأس گوسفند، درست در همان منطقه‌ای که معین شریفی گم شد، به سرنوشتی عجیب دچار شدند.

آنها هنگام برگشت از چرا بودند که ناگهان خود را داخل یک دره دیدند. شب را به صبح رساندند تا نیروهای امدادی خود را به آنها برسانند. این در حالی است که چند ساعت بعد یک دوچرخه‌سوار ساکن کانادا در همان منطقه ناپدید شد.

او نیز در راه برگشت با دوچرخه بود که دیگر از او خبری نشد. او در حالی ‌که در میان جنگل سرگردان بود، از سوی نیروهای امدادی پیدا شد.

نخستین حادثه چند روز پیش رخ داد. عصر بود که به امدادگران کردکوی خبر رسید، درست در همان جنگلی که معین شریفی ناپدید شده بود، چهار چوپان گم شده‌اند. چوپانانی که با گوسفندان‌شان از چرا برمی‌گشتند؛ اما در راه مسیر را گم کردند. آن هم در حالی ‌که این مسیر را بلد بودند. ولی باز هم خود را در یک دره دیدند؛ جایی که نه موبایل آنتن می‌داد و نه هیچ‌کس به آنها دسترسی داشت. چند ساعت گذشت.

هوا تاریک شد. سرما کم‌کم داشت این چوپانان را اذیت می‌کرد. نمی‌دانستند باید چکار کنند تا اینکه درنهایت یکی از آنها موفق شد خود را به منطقه‌ای برساند که موبایل آنتن می‌دهد.

عملیات نجات در دره

حسین باقری، رئیس جمعیت هلال‌ احمر کردکوی، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» جزئیات این مأموریت را روایت کرد: «ساعت پنج عصر بود. به نیروهای ما خبر دادند که چهار چوپان و 150 رأس گوسفند در جنگل‌های دراز نو ناپدید شده‌اند. بلافاصله تیم‌های عملیاتی وارد منطقه شدند. مأموریت جست‌وجو آغاز شد. این چوپانان درست در همان جنگلی که معین شریفی ناپدید شد، گم شده بودند. اینکه آنها درون یک دره رفته بودند کار را بسیار سخت کرد. مسیر صعب‌العبوری بود. به راحتی نمی‌توانستیم به آنها دسترسی پیدا کنیم. با این حال تیم‌های نجات خود را به داخل دره رساندند. چوپانان سرمازده شده بودند. نیروهای ما برایشان پتو و آذوقه بردند. اگر کمی دیرتر به آنها می‌رسیدند معلوم نبود که چه اتفاقی می‌افتاد. سه نفر از چوپانان بالای 40‌ سال داشتند، یک نفر از آنها نیز جوان‌تر بود و زیر 30 سال داشت. آن فردی که جوان‌تر بود، توانسته بود جایی برود که موبایلش آنتن بدهد. او بود که به ما خبر داد. درنهایت نیز ساعت هشت صبح توانستیم آنها را به منطقه امن برسانیم. چوپانان به مسیر وارد بودند ولی یک راه اشتباه آنان را از مسیر منحرف کرد. با این حال عملیات نتیجه داد و نیروهای ما توانستند گمشدگان را صحیح و سالم پیدا کنند.»

مأموریت برای نجات دوچرخه‌سوار ساکن کانادا

دومین حادثه نیز روز یکشنبه رخ داد. پسر جوان ایرانی که ساکن کانادا بود، درست در همان جنگل ناپدید شد. دوستش او را به منطقه برده بود. با خودرو او را به بالای جنگل رسانده بود. بعد هم قرار بود این دوچرخه‌سوار خودش به تنهایی با دوچرخه‌اش به پایین برگردد؛ اما درنهایت مسیر را گم کرد. و باز هم شروع یک عملیات دیگر برای امدادگران کردکوی: «ساعت 4 بعدازظهر این گردشگر به نام روزبه غریب ناپدید شد. او هم در همان جنگل درازنو گم شد؛ یعنی همان جایی که معین شریفی ناپدید شده بود. بلافاصله چهار تیم دو نفره به همراه یک موتورسیکلت راهی محل شدند. دوست این گردشگر او را به بالای جنگل رسانده بود. خودش هم با خودرو برگشته و قرار بود روزبه با دوچرخه‌اش برگردد. درواقع قصد او دوچرخه‌سواری در این منطقه بود. اما بعد از اینکه دیر رسید، دوستش با ما تماس گرفت و اطلاع داد.»

باقری درباره جزئیات این عملیات ادامه می‌دهد: «بلافاصله عملیات آغاز شد. نیروهای امدادی تمام جنگل را به جست‌وجو پرداختند تا اینکه درنهایت پس از گذشت 9 ساعت او را یافتند؛ در حالی ‌که این دوچرخه‌سوار در جنگل سرگردان بود. مسیر برگشت او مستقیم بود ولی یک انحراف او را به این وضع دچار کرده بود. وقتی او را پیدا کردیم کمی ترسیده بود. داشت به سمت یکی از روستاها می‌رفت ولی همچنان در جنگل بود. اصلا نمی‌دانست کجاست و باید چکار کند. به تاریکی شب هم خورده بود و منطقه بیشتر از قبل ترسناک شده بود اما درنهایت او صحیح و سالم پیدا شد تا عملیات امدادگران ما نیز به پایان برسد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.