امدادرسانی به ۶ هزار حادثه دیده در 16 استان

رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به عملیات امدادرسانی در سوانح جوی کشور گفت: در پنج روز گذشته به حدود ۶ هزار هموطن متاثر از برف و کولاک و آبگرفتگی در ۱۶ استان کشور امدادرسانی شد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی‌پور گفت: از روز پنجم تا ساعت ۶ صبح امروز نهم دی‌ماه، عملیات‌ امداد و نجات در حوادث جوی ۱۶استان شامل ۲۶ شهرستان و ۴۵ منطقه کشور که متاثر از برف و کولاک و آبگرفتگی بودند انجام شد و در جریان آن امدادگران  توانستند به ۵۹۷۰ هموطن حادثه‌دیده امدادرسانی کنند.

ولی‌پور افزود: در پنج روز گذشته ۲۵۸ حادثه‌دیده اسکان اضطراری داده شدند و همچنین ۱۸ نفر به منطقه امن و یک نفر به مرکز درمانی منتقل شد.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در این باره زمانی ۲۶۶ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در قالب ۶۶ تیم امدادی در حال خدمت رسانی به حادثه‌دیدگان بودند و ۳۵ خودرو را از برف رهاسازی کرده و آبگرفتگی در ۱۰ واحد مسکونی را نیز تخلیه کردند.

ولی پور از توزیع ۵۴ دستگاه چادر در بین حادثه دیدگان خبر داد و افزود: در این روزها ۶ هزار و ۴۷۶ کیلوگرم نایلون، ۴۲۹ تخته پتو،  ۱۰۰ تخته موکت، ۴۸ شعله والور، ۱۶۰ بسته غذایی، ۱۶۰ کیلوگرم برنج، ۳۰۷ قوطی کنسروجات ، ۶۱۹بسته غذایی میان متاثرین توزیع شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.