اگرهای امام جمعه موقت تهران درباره مشکلات اقتصادی

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر از رهبری در همه موارد اطاعت می‌کردیم و دولت‌های قبلی ما خوب عمل می‌کردند، امروز مشکلات اقتصادی به این کیفیت نداشتیم.

به گزارش شهروند آنلاین، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: این روز، روز احیای دین، پیروزی آرمان‌های شهیدان و روزی است که به برکت حضور مردم، دشمن ناکام ماند و همه نقشه‌هایش به هم ریخت و آرامش از دست رفته به ملت بازگردانده شد و انسجام بین امام و امت بار دیگر استحکام خود را نشان داد.

او ادامه داد: اسلام در میان مومنین تا امروز وجود داشته و هیچ کسی نتوانسته مومن را از امام خود جدا کند. می‌خواستند امت و امامت را با جریان کور فتنه – که همه قدرت‌های استکباری بدون پرده در صحنه خود را حاضر کردند و از بانیان فتنه و فتنه گران اعلام حمایت رسمی کردند –  از یکدیگر جدا کنند و بوق‌های تبلیغاتی خود را در مسیر به هم ریختن و دور کردن نظام و امت از ولی فقیه‌شان به کار بردند.

او بیان کرد: در آن فتنه بهانه، تقلب در انتخابات بود، مثل دروغی که در اوکراین گفتند و مسیر مردم را تغییر دادند؛ در این اینجا هم انقلاب سبز را مطرح کرده بودند و هدفشان نابودی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود. آنها می‌خواستند پیوند سیاست و دیانت و مدیریت دین و حاکمیت خدا با خواست مردم و مردم سالاری دینی را از بین ببرند.

صدیقی تصریح کرد: مردم‌سالاری راه نویی بود که با تولد آن، دست استکبار از غارت ایران کوتاه شده بود و در کشورهای دیگر هم فرهنگ‌سازی کرد؛ بیدارگری و قیام و جهاد علیه استکبار را در مسیر نشر قرار داد، از این رو آنها با تمام امکانات به جنگ این مولود تازه تولد یافته که احیای غدیر امیرالمومنین و بیعت مردم با علی و دودمان عصمت و طهارت بود، آمدند. انقلاب اسلامی تجلی قدرت خدا در امامت و امت بود. تمام قدرت‌های بزرگ شرق و غرب با همه تجاربی که داشتند تلاش کردند این انقلاب متولد نشود اما به خواست خدا نتوانستند. بعد از تولد هم خواستند در نطفه آن را خفه کنند، اما آن هم نشد.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی اعجاز ولایت اولاد علی بود. مساله نیابت از حضرت حجت یک واقعیت و حقیقت است و عنایت حضرت حجت کمک کرد بعد از هشت ماه آشوب و ناامنی در تهران در سال ۸۸ و در برخی شهرستان ها روز ۹ دی مردم خودجوش یک خیزش و جوشش الهی و عمومی و همه جانبه علیه استکبار و نقشه‌های بیرونی به راه اندازند. مردم در آن روز اعلان کردند که با یک دروغ نمی‌توانید مردم را به مرز ناامیدی بکشانید، دروغ شما را فهمیدیم. در آن روز یک عکس از رئیس‌جمهور و شخصیت دیگری نبود، امت بود و امامشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و این بصیرت مردم بود که در موقع مناسب در وقتی که باید به میدان بیایند، آمدند. مردم نشان دادند که دوست و دشمن را شناخته و اصالت ولایت را بازشناسی کردند و کشور و انقلاب و نظام را بیمه کردند.

صدیقی با اشاره به ایام سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: او یک شخص نیست، یک جریان، تفکر، مکتب و ابری پرباران و الگوست؛ از این رو اکسیر غیرت و معنویت و شهامت و دینداری است. خدای متعال این مرد را با این خصوصیات در دوره مجاهدت خود که جهادش عظیم بود، نشان داد. یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی اخلاص بود که بسیار در او برجسته است و نمود این جمله است که “تو برای خدا کار کن، خدا برا تو کار می کند”؛ این شعار و سیره شهید سلیمانی بود.

او اضافه کرد: ویژگی دیگر او تعبدش در همه جا بود که دیده می‌شد. یک بار او از دستگیری یک شرور مهم در سیستان و بلوچستان به رهبری گزارش می‌دهند که با چنان ترفندی و دعوت از او بالاخره او را دستگیر کردیم، وقتی این مطلب را رهبری می‌شنوند دستور می‌دهند که فورا او را آزاد کنید چرا که در دینداری و مکتب ما کسی را که دعوت کردیم به عنوان مهمان  دستگیر نمی‌کنیم، شما از او دعوت کردید و مهمان شما بوده است. شهید سلیمانی می‌گوید، دیدم عجب رهبری داریم و آن فرد را آزادش کردند. از این رو معتقدم اگر پیشرفت می‌کنیم این کار در اثر عبودیت است و آن هم در ولایت معنا پیدا می‌کند و این را شهید سلیمانی با تمام وجودش احساس و اجرا کرده بود.

او گفت: رهبری ولی خداست و دیدش شخصی نیست و الهام است و اگر از او در همه موارد اطاعت می‌کردیم و دولت‌های قبلی ما اگر خوب عمل می‌کردند امروز مشکلات اقتصادی به این کیفیت نداشتیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت آقا درباره شهید سلیمانی گفتند، خطر او برای استکبار و حمایتش از جبهه حق و مقاومت بیشتر از قبل شده است. حمله به پایگاه عین‌الاسد و تشییع پیکر او نشان داد که او ملی‌ترین فرد است و مردم ایران یک انقلابی در تراز شهید سلیمانی می‌خواهند. مردم عراق و ایران نشان دادند طرفدار انقلاب ناب در حد شیوه و سیرت شهید سلیمانی هستند. او از سوریه و عراق و لبنان حمایت کرد و فلسطین را مجهز کرد؛ اگر می‌بینید در دو ماه اخیر ۷۰۰ نفر از صهیونیست‌ها به درک واصل شدند و جوانان فلسطینی به صحنه آمدند و سران صهیونیست دنبال لانه می‌شوند و اگر حزب‌الله لبنان قدرتمند است و یمن قدرتمند هست، به خاطر مجاهدت‌های شهید سلیمانی است.

صدیقی گفت: با رهبری‌های پیغمبرگونه امام خامنه‌ای و فرماندهی هوشمندانه شهید سلیمانی این موفقیت‌ها در منطقه به دست آمده است؛ با بصیرت و شجاعت و دین‌مداری و این خون پاک همچنان می‌جوشد و تا مردم، آمریکا را به زانو درنیاورند و همه دشمنان و قدرت‌ها را تسلیم ایران نکنند راه سلیمانی ادامه خواهند داشت./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.