آخرین وضعیت همه‌گیری کرونا در چین

کارشناسان همه‌گیری ویروس کرونا در چین گفته‌اند که تنها سه تا چهار درصد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های پکن، دچار ابتلای شدید به این بیماری هستند و این رقم نسبت به زمان شروع همه‌گیری در اوایل ۲۰۲۰، کمتر است.

به گزارش شهروند آنلاین از تارنمای روزنامه گلوبال تایمز چاپ پکن؛ پزشکان برجسته کارشناس مبارزه با همه‌گیری، گفته‌اند: با وجود آمادگی کامل بیمارستان‌های پکن در روزهای اخیر برای مبارزه با همه‌گیری کووید و اقدامات گوناگون برای درمان بیماران شدید و بدحال، نسبت کلی موارد وخیم کمتر از اوایل همه‌گیری در ۲۰۲۰ و تنها سه تا چهار درصد کل بیماران بستری است.

رسانه‌های چین به نقل از تونگ ژائوهومی کارشناس بیماری‌های شدید تنفسی زیر نظر کمیسیون بهداشت ملی چین نوشته‌اند که برخی از بیماران کووید که به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند، پدیده مشترک ذات‌الریه (التهاب ریه) را داشته‌اند، اما شمار بسیار اندکی نشانه “ریه سفید” را داشته‌اند که نشانگر شدت و وخامت بیماری است.

شماری از بیمارستان‌های پکن که در هفته‌های گذشته شاهد اوج‌گیری بیماران مبتلا به کووید بوده‌اند، برای اطمینان یافتن کامل از درمان بیماران بدحال، کارکنان بهداشتی و درمانی خود را بسیج کرده‌اند و منابعی به این امر اختصاص داده‌اند.

زنگ گوانگ همه‌گیری شناس ارشد پیشین مرکز مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها، گفت که با توجه به نداشتن آمار دقیق، شاید بیش از ۸۰ درصد جمعیت پکن به کووید مبتلا شده باشند و حتی ممکن است این میزان بالاتر هم رفته باشد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ رسانه‌های دولتی چین الزام به آزمایش کووید – ۱۹ در چند کشور جهان برای شهروندان چین را در واکنش به موج فزاینده همه‌گیری، تبعیض‌آمیز دانسته‌اند که آشکارترین واکنش به محدودیت‌هایی است که از سرعت بازگشایی مرزهای چین می‌کاهد.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین با توصیف کردن این محدودیت‌ها با عنوان بی‌اساس و تبعیض‌آمیز، هدف اصلی این اقدامات را خرابکاری در تلاش‌های سه ساله چین برای مهار کووید – ۱۹ و حمله به نظام این کشور دانست.

در پی تغییر ناگهانی سیاست دولت چین از هفتم دسامبر به سوی پذیرش همزیستی با ویروس کرونا پس از نزدیک به سه سال اعمال محدودیت‌های شدید قرنطینه و آزمایش‌های مداوم، موج تازه همه‌گیری سراسر این کشور شرق آسیا را در برگرفته است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.