نهضت ملی مسکن شهرها را گسترده‌تر می‌کند؟

سرپرست سازمان زمین و مسکن گفت:۲۳ هزار هکتار زمین در حال طی کردن مراحل الحاق به شهر‌ها هستند .

به گزارش شهروند آنلاین،معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ساخت مسکن یک طبقه‌ای در شهر‌هایی که امکان آن وجود دارد، گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار زمین در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها مراحل الحاق به شهر‌ها را طی می‌کنند.

مالکی سرپرست سازمان زمین و مسکن گفت: سیاست جدید دولت این است که مردم خودشان وارد ساخت و ساز و به صورت یک طبقه‌ای حیاط دار بشوند.

او افزود: البته از قبل هم این سیاست بوده و در طبس و مهریز یزد هم اجرا شده، ولی الان تمرکز بیشتری بر آن شده است، زیرا خانه یک طبقه‌ای حیاط دار هم مطلوبیت بیشتری برای مردم دارد و هم هزینه‌های ساخت کمتر می‌شود و سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

او گفت: زمین مورد نیاز را در برخی از شهر‌ها تأمین کردیم و در برخی از شهر‌ها کمبود زمین داریم و هر جا که زمین متناسب با متقضیان باشد حتماً این طرح را اجرا خواهیم کرد که البته در کلانشهر‌ها تأمین زمین سخت‌تر اتفاق می‌افتد.

برای شهر‌ها دو راهکار در نظر گرفته شده است؛ اولاً شهرک‌هایی در کنار شهر‌ها در نظر گرفته شود و ثانیاً برای داخل شهر‌ها هم معاونت شهرسازی با همکاری معاونت مسکن بسته‌هایی را در نظر گرفتند. غیر از شهر‌های محدودی که تأمین زمین انجام نشده بقیه شهر‌ها تأمین زمین انجام شده و در حال پیشرفت است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.