وزیر خارجه چین از آمریکا می‌آید

رسانه‌های چین روز جمعه خبر دادند «کین گانگ» Qin Gang که هماکنون سفیر جمهوری خلق چین در آمریکا است، به عنوان وزیر امور خارجه جدید چین معرفی شده و جایگزین «وانگ یی» می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، کین گانگ دیپلمات ۵۴ ساله چینی و از افراد مورد اعتماد شی جین پیگ، رئیس‌جمهوری این کشور سال گذشته به عنوان سفیر چین در آمریکا منصوب شد. او از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۱ نیز معاون وزیر امور خارجه چی بود.

وانگ یی دیپلمات کهنه کار و ۶۹ ساله چینی که تا به امروز سکاندار دستگاه دیپلماسی چین بوده است، در سال ۲۰۱۲ به این سمت منصوب شده بود و طی یک دهه گذشته هدایت دستگاه سیاست خارجی چین را برعهده داشت.

در اجلاس اخیر کنگره حزب کمونیست چین ، شی جین پینگ بار دیگر و برای سومین بار متوالی به عنوان دبیرکل این حزب منصوب شد و بر همین اساس، همزمان با شروع سال جدید میلادی و در ماه مارس، تصمیم‌های تازه‌ای برای ترکیب دولت چین اتخاذ می‌شود. انتظار می‌رود در ماه مارس 2023، شی جین پینگ رسما برای یک دوره پنج‌ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری چین معرفی شود.

امروز شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین با حضور در جمع عالی‌ترین شخصیت‌های سیاسی کشورش در کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین ، سخنرانی مهم با محوریت معرفی سیاست‌های کلی کشورش ایراد کرد. جزئیات این سخنرانی هنوز از سوی رسانه‌های این کشور منتشر نشده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.