هزینه سالانه ۱۵۰ میلیون دلار برای کاهش جمعیت ایران؟!

مشاور عالی وزیر کشور در امور جمعیت، زنان و خانواده گفت: از اواخر دهه ۶۰ هر سال ۱۵۰ میلیون دلار برای پیشگیری از افزایش جمعیت ایران هزینه می‌شد.

به گزارش شهروند آنلاین،محمداسماعیل اکبری در نشست نخبگان، گروه‌های جهادی فرهنگی و تشکل‌های فعال مردمی در حوزه جمعیت با موضوع «چگونه ایران را جوان نگه داریم» افزود: سیاست‌گذاران بین‌المللی به ویژه در سازمان‌های فراماسونری از سال ۶۸ به طور ثابت سالی ۱۵۰ میلیون دلار در حوزه ناباروری و با هدف کنترل و پیشگیری از افزایش جمعیت ایران هزینه می‌کردند.

او با بیان اینکه کشورمان از سال ۱۳۶۴ به بعد مورد هجمه برنامه‌ریزی شده اقتصادی و اجتماعی قرار گرفت اظهار کرد: این هجمه تا سال ۶۸ با نام «کمک برای اداره جنگ» در دولت جنگ و از آن سال به بعد تغییر نام یافت و در قالب «کمک به بازسازی» در دولت سازندگی انجام شد و با توجه به اینکه برای سازندگی نیاز به پول وجود داشت، کشور‌های خارجی مبلغ هنگفتی به میزان ۲.۵ میلیارد دلار به ما وام دادند که از این میزان ۱۵۰ میلیون دلار برای کنترل جمعیت بود.

مشاور عالی وزیر کشور در امور جمعیت، زنان و خانواده با بیان اینکه کشور ما در آن سال‌ها در تورم بالای ۴۵ درصد قرار داشت گفت: قدرت خرید مردم پایین بود و وضعیت بد اقتصادی بر کشور حاکم شده بود.

اکبری با اشاره به اینکه پس از اتمام جنگ وام‌ها را از ما گرفتند ادامه داد: با این وجود پول جمعیت را به ما دادند و هیچ وقت آن را قطع نکردند و از سال ۶۸ به بعد بطور ثابت پول فراوانی در حوزه پیشگیری از فرزندآوری و محدود کردن جمعیت در کشور هزینه می‌شد و پشتوانه این طرح این بود که در قاهره قطعنامه مربوط از سوی بزرگترین مقام بهداشتی کشور امضا شده بود و او قول داده بود که رشد جمعیت ایران را در دهه ۷۰ به صفر برساند.

مشاور عالی وزیر کشور در امور جمعیت، زنان و خانواده با اشاره به سیاست صفر کردن رشد جمعیت گفت: در طول ۷۰ سال جمعیت کشور بر اساس سه تحقیق انجام شده، مانند سرسره پایین آمد و جمعیت مملکت را رو به نابودی کشاند.

اکبری با اشاره به ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در مورد جمعیت افزود: در سرشماری سال ۹۵ و ۲ سال بعد از ابلاغ سیاست‌های رهبری با وجود اینکه رشد جمعیت روند نزولی داشت، به دروغ اعلام شد که اوضاع جمعیت در کشور خوب است.

او با بیان اینکه پشتوانه این اتفاق، سیاستگذاری در خارج از مرز‌های ایران و مکلف کردن مسئولان به نابودی جمعیت کشور بود اظهار کرد: مردم باید از سیاست‌گذاران بین‌المللی به ویژه در سازمان‌های فراماسونری و معارضان داخلی و بیرونی شناخت داشته باشند و از کسانی که رشد جمعیت ایران را به صفر کشاندند، طلبکار باشند.

اکبری یادآوری کرد: میزان مرگ و میر کشور ما در سال ۴.۸ درصد جمعیت بود و بالاترین نرخ مرگ جوانی را در منطقه و غرب آسیا داریم و اگر آمار جنگ، سیل و زلزله رو لحاظ نکنیم در دنیا در رتبه اول قرار می‌گیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه در ۳۰ سال گذشته بر روی کاهش جمعیت ایران برنامه‌ریزی شده است گفت: در این بازه زمانی طوری وانمود می‌کردند که اگر کسی بیش از ۲ یا سه فرزند داشت مثل اینکه کار غیرشرعی و حرامی انجام داده بود.

تراب محمدی افزود: در سال ۶۵ نرخ رشد جمعیت کشور ما ۶.۵ نفر در خانواده بود در حالی که اکنون این نرخ به ۱.۶ نفر در خانواده رسیده است و با این روند در سال ۱۴۱۵ این نرخ به صفر می‌رسد و در سال ۱۴۲۰ منفی خواهد شد.

او با بیان اینکه ۳۳ درصد جمعیت کشور بعد از ۳۰ سال سالمند خواهد شد اظهار کرد: جمعیت جوان در کشور یعنی اقتدار سیاسی و امنیتی و رشد علمی و نخبگی در حالی که جمعیت کشور ما رو به میرایی و پیرسالی حرکت می‌کند.

مشاور عالی وزیر کشور در در امور جمعیت، زنان و خانواده همچنین در نشستی با اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر تبریز با بیان اینکه اقتصاد فقط محرک افزایش جمعیت است و نه دلیل اصلی آن گفت: نخستین مسئله‌ای که در بحث جوانی جمعیت مطرح می‌شود و باید به آن توجه شود، بحث فرهنگ جامعه است.

محمداسماعیل اکبری  اظهار کرد: اقتصاد، عامل بسیار مهم و موثر در جامعه امروز است اما هرگز عامل ایجادکننده تغييرات جمعیتی نیست.

او خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت در بسیاری از کشورهای فقیر بیشتر از کشورهای ثروتمند است و این می‌تواند گواه بر این موضوع باشد.

اکبری در خصوص سیر کاهش رشد جمعیت در کشورهای دنیا گفت: تمامی کشورهای ثروتمند دنیا با کاهش جمعیت مواجه شده‌اند اما کشوری مثل انگلیس ۹۵ سال طول کشید تا میانگین نرخ باروری‌اش به زیر سه فرزند در هر خانواده برسد و این مدت زمان برای آمریکا ۸۴ سال بود در حالی که در کشور ایران تنها طی ۱۰ سال این اتفاق افتاد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به بحران جمعیتی استان گفت: تعداد موالید در آذربایجان شرقی طی ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۰۰ مورد کاهش یافته است.

زهرا کوهی اظهار کرد: بر اساس برآوردها جمعیت استان شامل چهار میلیون و ۴۰ نفر است اما تا سال ۱۴۱۵ رشد این جمعیت چندان نخواهد بود.

او افزود: آذربایجان شرقی رتبه سوم سالمندی در کشور را دارد و یکی از بحران‌های استان به عنوان یک استان صنعتی و امنیتی، بحث سالمندی است.

کوهی با اشاره به نقش جامعه هنری و رسانه‌ای در بحث جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه با پرداخت‌های به موقع، تحلیل‌های مناسب و هنری در جامعه می‌توانند در ترسیم الگوی مناسب رشد جمعیت در استان موثر باشند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.