نجات 9 طبیعت‌گرد در برف و کولاک ارتفاعات کبیرکوه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام گفت: 9 طبیعت‌گرد که از روز گذشته در برف سنگین و سرمای شدید ارتفاعات کبیرکوه در شهرستان ملکشاهی گرفتار شده بودند،توسط نیروهای هلال‌احمر نجات یافتند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ غلامرضا علی‌محمدی با اشاره به در راه ماندن 9 طبیعت‌گرد گفت: عصر دیروز، جمعه نهم دی‌ماه ساعت 17:55در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان ایلام (شماره 112) مبنی برگرفتار شدن 9 نفر در برف سنگین و سرمای شدید و مصدوم شدن یکی از آنها در ارتفاعات کبیرکوه شهرستان ملکشاهی، 2 تیم امدادونجات از شهرستان ملکشاهی و 4 تیم امدادی از مرکز استان به محل حادثه اعزام شدند.

علی‌محمدی ادامه داد: اولین تیم امدادونجات با عبور از مسیرهای سخت و صعب‌العبور ساعت 2 بامداد همراه با آذوقه و پتو به محل افراد گرفتار شده دسترسی پیدا کردند و با تحویل لوازم گرمایشی و حمایت‌های روانی آنها را به محل امن انتقال دادند.

او با اشاره به این که برف سنگین، سرمای شدید و صعب‌العبور بودن مسیر باعث اختلال در تردد بالگرد شده بود، افزود: صبح امروز شنبه دهم دی‌ماه، با روشن شدن هوا بالگرد جمعیت هلال‌احمر استان ایلام به محل حادثه اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان عنوان کرد: صبح امروز با اعزام بالگرد امدادی این جمعیت به محل حادثه افراد گرفتار شده (7 مصدوم به دلیل سرمازدگی و ٢ مصدوم به دلیل تروما به دست و کتف) به مرکز استان انتقال ودر فرودگاه ایلام جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس داده شدند.

گفتنی است، 7 تیم عمیاتی متشکل از 19 نفر، 7 دستگاه خودروی عملیاتی و یک فروند بالگرد در این عملیات شرکت کردند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.