ضرورت ازسرگیری تزریق واکسیناسیون

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته باشد،ضروری است.

به گزارش شهروند آنلاین از وبدا، عباس شیراوژن با اشاره به نکات جلسه امروز ستاد ملی کرونا، افزود: احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته‌های آینده با توجه به گسترش بیماری در کشورهای منطقه، شرق آسیا و کشورهای اروپایی وجود دارد.

او اظهارداشت: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پرازدحام به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها مهم است و باید مراکز درمانی و تیم‌های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز آمادگی داشته باشند.

شیراوژن بر تشدید مراقبت‌های مرزی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، تشکیل کمیته ویژه‌ای برای تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی با حضور دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره پیش‌بینی‌ها از وضعیت کرونا در کشور باتوجه به شناسایی اولین موارد سویه‌های جدید BQ۱ و XBB، گفت: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی نسبت به آینده داشت؛ زیرا رفتار ویروس در سویه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما به نظر می‌آید که اگر مردم هم در واکسیناسیون و هم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با ما همراهی کنند،وضعیت بغرنجی نخواهیم داشت. به ویژه واکسیناسیون علیه کرونا بسیار مهم است؛ چراکه باید سطح ایمنی جامعه بالا رود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.