تازه‌ترین خبر از واردات خودرو وقرعه‌کشی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون دو محموله خودرویی به بنادر کشور وارد شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته سه محموله دیگر نیز وارد شود.

به گزارش شهروند آنلاین،«امید قالیباف» امروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از ورود و تخلیه بار نخستین کشتی حامل خودروهای وارداتی در بندر لنگه در شامگاه شنبه هفته گذشته (سوم دی‌ماه)، یک محموله دیگر نیز در هفته‌ای که گذشت وارد کشور شد.

او بیان‌داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری نیز شاهد ورود سه محموله دیگر خودرویی به کشور باشیم و جریان واردات با سرعت بیشتری تا پایان سال ادامه داشته باشد.

مشاور وزیر صمت خاطرنشان‌کرد: تاکنون تعداد زیادی از ثبت سفارش‌های انجام شده از سوی شرکت‌های صلاحیت‌دار،مربوط به خودروهای زیر ۱۰ هزار دلاری بوده است.

او در خصوص واردات خودروهای برقی و هیبریدی به کشور نیز گفت: مقرر شده در مناطق آزاد کشور فقط خودروهای برقی وارد شود، اما در آیین‌نامه واردات خودرو هیچ ممنوعیتی برای خودروهای هیبریدی لحاظ نشده است.

قالیباف تاکید کرد: بدیهی است چنانچه قیمت خودروهای هیبریدی در محدوده قیمتی مد نظر وزارت صمت (کمتر از ۲۰ هزار دلار) باشد، مانعی برای ورود آنها وجود نخواهد داشت.

حذف قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال

او همچنین با اشاره به خارج شدن همه محصولات سایپا از فرآیند قرعه‌کشی، خاطرنشان‌کرد: همان‌طور که پیش از این وعده داده شده بود، محصولات باقی‌مانده گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز تا پایان سال از قرعه‌کشی خارج خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت تصریح‌کرد: با رشد تولید خودروهای داخلی و همچنین سرعت گرفتن واردات خودرو، می‌توان شرایط خوبی در ماه‌های آینده در بازار خودرو متصور بود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۷۴۸ هزار و ۴۸۸ دستگاه خودرو در کشور تولید شده که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۴.۸ درصدی نشان می‌دهد.

همزمان با ورود نخستین محموله خودرو به کشور، کار پذیرش خودروهای وارداتی در بورس آغاز شده و به‌زودی نهایی می‌شود و بنابراین از نظر بستر فروش نیز آمادگی لازم ایجاد شده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.