یکشنبه ودوشنبه؛ هم غیر حضوری،هم محدودیت تردد زوج وفرد

با توجه به پایداری و سکون نسبی جو و کاهش کیفیت هوا، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، برای اتخاذ تصمیمات لازم بعد از ظهر امروز در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا گفت: براساس تصمیم کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا، با توجه به پایداری و سکون جوی و افزایش آلودگی هوا، کلیه کودکستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی روزهای یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 دی ماه تعطیل و فعالیت آموزشی کلیه مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها در تهران و شهرستانهای استان به غیر از فیروزکوه و دماوند غیر حضوری بوده و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او در تشریح دیگر مصوبات کارگروه افزود: توقف فعالیت کارخانه‌های شن، ماسه، بتن و آسفالت و جلوگیری از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی و نیز جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور در روزهای یکشنبه و دوشنبه  از مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران است.

مزینانی همچنین با اشاره به توقف فروش و صدور طرح ترافیک روزانه خودروها از سوی شهرداری تهران، اظهار داشت: طرح تردد زوج و فرد خودروها از درب منازل برای 11 و 12  دی ماه در تهران اجرایی می‌شود.

دبیرکارگروه هماهنگی مواقع اضطرار هوا تصریح کرد: مصوبات پیشین این کارگروه همچون جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها و جلوگیری از  فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط شهرداری‌ها، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان و جانمایی پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر نیز برای روزهای یکشنبه و دوشنبه همچنان به قوت خود باقی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین بر استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، شاغلان پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، تاکید کرد.

مزینانی در ادامه از شهروندان خواست تا از ترددهای غیر ضرور و فعالیت‌های ورزشی و مستمر در محیط‌های باز پرهیز کنند.

این گزارش همچنین می‌افزاید مصوبات این کارگروه برای کلیه شهرستان‌های استان به غیر از فیروزکوه و دماوند لازم‌الاجرا است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.