چگونه مصرف آب در تهران کاهشی شد؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال با تدابیری که اندیشیده شد،نه تنها مصرف آب در تهران افزایش نداشت، بلکه کاهش مصرف هم اتفاق افتاد؛ با این‌حال هنوز باید مدیریت مصرف جدی گرفته شود.

به گزارش شهروند آنلاین،«محمدرضا بختیاری» امروز در نشست خبری در پاسخ به ایرنا افزود: مصرف آب تهران از حدود ۵۵ میلیون مترمکعب در مهر ماه به ۵۱ میلیون متر مکعب در آذرماه کاهش یافت.

او ادامه‌داد: امسال مدیریت مصرف در تهران به‌طور جدی لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: استفاده از آب‌های زیرزمینی با رعایت همه ملاحظه‌ها برای تامین آب مورد نیاز تهران در دستورکار قرارگرفته است.

بختیاری، درعین حال وضعیت آب تهران را بسیار نامناسب ارزیابی و خاطرنشان‌کرد: سومین پاییز خشک را پشت سر گذاشتیم و وضعیت در زمستان هم چندان مناسب نخواهد بود.

او اضافه‌کرد: خشکسالی اخیر تهران در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره وضعیت مخازن سدهای تهران گفت: اکنون حجم مخازن سدهای تهران ۲۶۸ میلیون متر مکعب است که پارسال این عدد ۳۴۵ میلیون متر مکعب بوده که نشان از کاهش چشمگیر دارد.

بختیاری افزود: کسری ذخایر سدهای پنجگانه تهران ۷۷ میلیون متر مکعب است.

او بیان‌داشت: میزان مصرف آب در تهران برخلاف سایر مناطق کشور بیشتر در بخش شرب است و درحالی که در کشور ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود ۴۳ درصد در شرب تهران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران،میزان مصرف آب شرب تهران را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد که ۱.۲ میلیارد متر مکعب در فقط در شهر تهران و بقیه در سایر نقاط استان مصرف می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه این میران مصرف بسیار بالا است، گفت:همین موضوع تامین آب برای تهران را مشکل‌تر کرده است.

او ادامه‌داد: اکنون سدهای طالقان و امیرکبیر در غرب تهران و لار و لتیان و ماملو در شرق تهران به لحاظ پُرشدگی از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه وضعیت آب تهران به‌هیچ عنوان خوب نیست، خاطرنشان‌کرد: برهمین اساس از چند ماه پیش جلسه‌هایی پیرامون بررسی چگونگی تامین آب تهران برگزار شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.