بازگشت مقررات کووید به انگلیس/پاندمی بلای جان هزاران بیمار قلبی

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 31 دسامبر 2022

شنبه، 31 دسامبر 2022، دیلی‌میل از الزام آزمایش منفی کووید برای مسافرانی که از چین وارد بریتانیا می‌شوند، گفت. تایمز هم تیتر زد: «پاندمی مسبب افزایش مرگ‌ومیرهای قلبی».

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های تایمز، واشینگتن‌پست و دیلی‌میل به شرح زیر است:

تایمز

بر اساس گزارش روزنامه تایمز از کریس ویتی، پزشک ارشد بریتانیایی، هزاران نفر از افراد میانسال بر اثر بیماری‌های قلبی می‌میرند، زیرا نتوانستند داروهای مورد نیاز برای درمان خود را در طول همه‌گیری کووید-19 دریافت کنند. این روزنامه در گزارش اصلی خود با تیتر «پاندمی مسبب افزایش مرگ‌ومیرهای قلبی» آورده: «پروفسور کریس ویتی به وزیران هشدار داده است که هزاران نفر به دلیل دریافت نکردن درمان‌های پیشگیرانه مانند استاتین‌ها و داروهای فشار خون در طول پاندمی کووید-19، بر اثر بیماری قلبی می‌میرند.»

واشینگتن‌پست

«پوتین، که عادت به باخت ندارد، با متزلزل شدن جنگ، به‌طور فزاینده‌ای منزوی می‌شود» و «شکاف جدیدی بین رئیس‌جمهوری و بسیاری از نخبگان کشور در حال ظهور است» عناوین گزارش واشینگتن‌پست است همراه با تصویر اصلی با این توضیح: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود، در حاشیه نشست غیررسمی رهبران جمهوری‌های شوروی سابق در 27 دسامبر در سن‌پترزبورگ دیدار کرد.»

در این گزارش آمده: «…پوتین که کار خود را به عنوان مامور KGB شوروی آغاز کرد، همیشه مشاوران خود را نگاه داشته است و به حلقه نزدیکی از دوستان قدیمی و معتمدان متکی است، در حالی که به نظر می‌رسد هرگز به هیچ‌کس اعتماد کامل ندارد. اما بر اساس مصاحبه با رهبران تجاری، مقامات و تحلیلگران روسیه، اکنون شکاف جدیدی بین پوتین و بسیاری از نخبگان این کشور در حال ظهور است. یکی از مقامات دولتی روسیه که روابط نزدیکی با محافل دیپلماتیک دارد و از ترس مجازات نخواست نامش فاش شود، گفت: پوتین از دست دادن دوستان خود را احساس می‌کند. لوکاشنکو تنها کسی است که می‌تواند با او دیدار کند. بقیه فقط در صورت لزوم او را می‌بینند.»

دیلی‌میل

چندین روزنامه بریتانیایی شنبه، 31 دسامبر 2022، بر شیوع کرونا در چین متمرکز بودند و گزارش دادند افرادی که از چین وارد بریتانیا می‌شوند باید قبل از ورود اثبات کنند که آزمایش کووید-19 آنها منفی است. روزنامه دیلی‌میل هم گزارش اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده و گفته: «ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، قصد دارد الزام آزمایش منفی کووید را برای مسافرانی که از چین وارد بریتانیا می‌شوند، بازگرداند. «گام جدی» بازگشت کنترل سفر، به موازات «ترس از اینکه پکن داده‌های مربوط به ویروس را مخفی می‌کند» برداشته شد.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.