سومین نشست کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین برگزار شد

با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر؛

رئیس جمعیت هلال‌احمر بر به کارگیری تجربه‌های گذشته و دستاوردهای علمی‌ کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین جهت ارائه خدمات کیفی‌تر در مراسم اربعین حسینی در سال 1402 تاکید کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛ پیرحسین کولیوند در نشست کمیته‌های علمی و هیات اجرایی کنگره سلامت در اربعین 1402 که با حضور دکتر پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به ارائه خدمات در زمان اربعین در داخل و خارج از کشور، گفت: قانون‌گذاری و اجرا کردن سیاست‌های مربوط به اربعین به عهده ستاد مرکزی اربعین و دستگاه‌های ذی‌ربط است، در کنار این ستاد، کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین می ‎تواند در مسئله علمی و پژوهشی در ایران و عراق، فعالیت کند. بنابراین نیاز است که در هر دو کشور، همکاری و هم‌افزایی انجام شود.

وی ادامه داد: در برگزاری مراسم اربعین که به بیش از 20 میلیون نفر خدمات ارائه می‌‎شود، نقاط قوت زیادی وجود دارد که لازم است نقاط قوت هر دستگاه یادآور شود اما برای ارائه خدمات در کشور دیگر، محدودیت‌های بیشتری ممکن است وجود داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، افزود: 6 اصل جزء رسالت‌های حاکم بر اربعین است که جمعیت هلال‌احمر بر انجام آن‌ها تاکید دارد. اصل اول، ترویج فرهنگ مراسم است که در قالب مقاله ای به فدراسیون بین المللی  صلیب سرخ و هلال‌احمر تقدیم شده و از همه کشورها خواسته شده تا در کنگره ترویج فرهنگ شرکت کنند. ایجاد نظم و امنیت در خدمات امدادونجات، رعایت قوانین و ارزش‌های دولتی، مردم محوری و تعامل با گروه‌های جهادی، هدایت، کنترل و ارائه خدمات امدادونجات و ایجاد هماهنگی و هم‌افزائی برای ارائه خدمات امدادونجات از دیگر اصول جمعیت هلال‌احمر است که با کمک و یاری دولت عراق انجام می ‎شود.

اهداف علمی‌ برای برگزاری پرشور مراسم اربعین

کولیوند گفت: برای رسیدن به اصول شش‌گانه برگزاری مراسم اربعین لازم است که از اهداف کنگره غافل نشویم؛ اهداف علمی‌ که می‌تواند به برگزاری پرشور مراسم اربعین کمک کند.

وی تقویت و هماهنگی بین بخشی میان گروه‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند، تقویت دیپلماسی کشورهای اسلامی، شناسایی ظرفیت‎های موجود و تقویت مشارکت مردمی را از اهداف این کنگره دانست و ادامه داد: بنابراین با توجه به آسیب‌شناسی سال‎های گذشته، باید محورهای معینی را در حوزه‌های مختلف مانند تشخیص بیماری‌های شایع، حوادث و سوانح پرتکرار، تمهیدات بهداشتی و درمانی، پرستاری و …مورد توجه قرار دهیم تا دستاوردهای ارزشمند علمی و اجرایی برای ارائه خدمات بهتر در مراسم اربعین انجام شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.