انبار ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ذخیره حدود ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور گفت: با توجه به شیوع سویه‌های جدید امیکرون، اکنون کادر درمان در حالت آماده‌باش هستند و مرزها به خوبی کنترل می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری هفتمین فن بازار ملی سلامت در مرکز همایشهای رازی در جمع خبرنگاران افزود: به مردم توصیه می‌کنیم در فضاهای بسته از جمله هواپیما، اتوبوس، مترو وقطار حتما ماسک بزنند، سویه‌های جدید کرونا شناسایی شده و به سرعت در حال انتشار هستند.

او اظهار داشت: اکنون مرزها به خوبی کنترل شده و مسافران وارد شده به کشور رصد دقیق‌تری می‌شوند.

عین‌اللهی ادامه داد: ایران یکی از موفق‌ترین کشورها در زمینه کنترل کرونا با همکاری مردم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون بوده، سه ماه است که آمار جانباختگان کرونایی زیر ۱۰ نفر بوده، اما در کشورهایی مثل ژاپن، آمریکا، آلمان و ایتالیا شرایط خوب نیست.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به هفتمین فن بازار ملی سلامت، گفت: موفقیت‌های بسیار بزرگی در حوزه پژوهش داشته‌ایم و در این نمایشگاه ۸۴۰ محصول فناورانه عرضه شده‌اند که در گذشته بسیاری از این محصولات از خارج وارد می‌شدند و صرفه‌جویی ارزی زیادی برای ایران به همراه داشته است.

عین‌اللهی افزود: امروزه دنیا به سمت سلول درمانی و ژن‌درمانی برای درمان بیماری‌ها رفته که در این راستا داروهای جدید گیاهی رونمایی شده‌اند، در حال حاضر ۲۵ درصد فعالیت‌های دانشگاهی کشور در حوزه سلامت هستند و ۱/۸ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با این تولیدات ایجاد شده است.

او با اشاره به صدور مجوز ۱۴ پارک علم و فناوری در شورای گسترش سلامت، اظهارداشت: بین دانشگاه و تجارت فاصله‌ای وجود دارد و این نمایشگاه فرصتی برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی محصولات بوده و هفت مرکز نوآوری سلامت امسال افتتاح شده‌اند.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه میزان اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک به بالای ۹۰ درصد رسیده است، گفت: به دنبال پرونده الکترونیک سلامت هستیم تا پزشکان به سابقه بیماری دسترسی داشته باشند. در نسخه الکترونیکی از سیستم هوشمند برای کنترل حتی تعداد اقلام دارویی استفاده خواهد شد.

هفتمین فن بازار ملی سلامت ۱۱ و ۱۲ دی ماه در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزار است و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی نیز در حاشیه این همایش برپا است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.