فرمانده محبوب

سردار مظاهر مجیدی| فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک اُسوه اخلاقی تمام‌عیار است که زوایای متعدد رفتاری او در عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اجتماعی و … نیازمند واکاوی و بررسی است. این شهید بزرگوار فرمانده‌ای ماهر، بادانش و محبوب است، محبوبیتی که بر آمده از روحیه مردمی و منش مخلصانه او دارد.

به نگاه نگارنده این بُعد از شخصیت این شهید گرانقدر ازجمله ابعادی است که کمتر به آن پرداخته شده است. اخلاص در رفتار کلیدواژ‌ه‌ای است که رهبر معظم انقلاب نیز در توصیف راز محبوبیت این شهید به آن اشاره داشته‌اند. شهید مُخلصانه عبادت پروردگار می‌کرد و با اخلاص با دیگران رفتار می‌کرد.

رفتار سردار شهید با بسیجیان جوان، بدون اغراق نمونه‌ای است از ارتباط قلبی که یک فرمانده موفق با نیروهای خود ایجاد می‌کند. من در دوران دفاع مقدس این منش و این روح بزرگ انسانی را از نزدیک مشاهده کردم. شهید در رفتار صادق بود، قضاوت نادرست نمی‌کرد و این رمز محبوبیت و ماندگاری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در قلب دوستداران او شد.
این محبوبیت او برآمده از همان صداقت‌واخلاص در رفتار بود، اینکه عنوان داشته‌اند همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست؛ نشانی از بینش و منش خالصانه‌ این شهید بزرگوار است. منش و بینشی که امروز نیاز جامعه ماست. جوان امروز ما نیازمند این است که واقعیت‌های تاریخ معاصر را بازخوانی کند. بخشی از این بازخوانی باید برآمده از گفته‌های‌ صادقانه مسئولان امروز جامعه باشد.
آری، یکی از ویژگی‌های سردار شهید همین بیان صادقانه واقعیت‌ها بود؛ ویژگی که زمینه‌ساز ارتباط سردار با تمام اقشار جامعه و همه گرایش‌ها می‌شد، همه هم با او احساس همدلی می‌کردند، این نگاه وحدت‌گرایانه به‌حق نماد وحدت، همدلی و مقاومت در برابر ترفندهای استکبار جهانی بود، نمادی که می‌تواند ایران اسلامی را در هر برهه تاریخی از توطئه‌های استکبار جهانی نجات دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.