بزرگداشت حاج قاسم در جنوب لبنان با ارتش میلیونی

حزب الله لبنان به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد‌الشعبی عراق آیین گرامیداشتی را با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در شهر صیدا در جنوب لبنان برگزار کرد.

به گزارش شهروند آنلاین،در این مراسم که در سالن «شیخ عبدالامیر قبلان» شهر صیدا برگزار شد، شماری از شخصیت‌های سیاسی و حزبی، مسئولانی از گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین، علمای دینی، خانواده های شهدا و برخی فعالان اجتماعی نیز حضور داشتند.

به نوشته پایگاه خبری العهد، «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در این مراسم گفت: محور مقاومت که حاج قاسم سلیمانی آن را تاسیس و از آن حمایت کرد، امروز به یک ارتش میلیونی از مبارزان مقاومت تبدیل شده است؛ مبارزانی آموزش دیده و مجهز که آماده هستند تا پیروزی بزرگ را محقق کرده و دشمن صهیونیستی را شکست دهند.

مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز با حضور در این مراسم گفت که ما امروز قوی شده‌ایم و هیچیک از دشمنان نمی‌توانند با ریختن خون شهدا باعث عقب‌نشینی ما شوند، بلکه خون آنها ما را به سمت مقاومت و دفاع و حمله بیشتر به دشمن سوق می‌دهد.

«شیخ غازی حنینه» رئیس شورای امنای مجمع علمای اسلام در لبنان نیز در اظهاراتی گفت که هرکس گمان کند شهید سلیمانی کشته شده، ناامید گشته و شکست خواهد خورد زیرا او با تفکر، فرهنگ، آگاهی و رویکرد خود همچنان زنده است.

«هیثم ابو غزلان» مسئول روابط عمومی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان نیز در این مراسم گفت که چالش‌های موجود در فلسطین نیازمند تداوم نبرد در کرانه باختری، وحدت میدانی فلسطینی ها در تمام سطوح و اجتناب از هرگونه اختلاف سیاسی در داخل فلسطین است.

حاضران در این مراسم در پایان با شهدا تجدید عهد کردند.

مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در دیگر شهرهای لبنان نیز برگزار خواهد شد.

۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپادهای آمریکایی کاروان حامل سهپبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق را حین یک سفر رسمی و در خروجی فرودگاه بغداد مورد هدف تروریستی قرار داد و آنها را پس از عمری مجاهدت در مبارزه با تروریسم، به شهادت رساند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.