خط ونشان برای رژیم صهیونیستی در پایان رزمایش ذوالفقار

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح در صورتی که تهدیدی از رژیم صهیونیستی متوجه هر یک از نقاط جمهوری اسلامی ایران شود، به طور قاطعانه و چند برابر پاسخ خواهند داد.

به گزارش شهروند آنلاین،امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در پایان رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ که با حضور نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه پدافند هوایی در جنوب شرق کشور، سواحل مکران، دریای عمان و اقیانوس هند در وسعت سه میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا پسابندر و در عمق تا مدار ۱۰ درجه شمالی انجام شد، با موفقیت به پایان رسید.

فرمانده کل ارتش با اشاره به ابعاد مختلف رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش بیان کرد: نیروی زمینی ما در شرایط آب و هوایی بسیار متنوع و نامساعد در حالی که بارش باران شدید را داشتند و منطقه از نظر جوی منطقه مناسبی برای اجرای همه برنامه‌ها نبود، موفق شدند تا برنامه‌های از پیش تعیین شده خودشان را به خوبی انجام دهند.

او ادامه داد: پدافند هوایی ارتش با سامانه‌های موشکی خود موفق شد اهدافی که برای او تعیین شده بود را با سطح مقطع راداری پایین مورد اصابت قرار دهد و یک موفقیت بزرگ را برای این نیرو و قرارگاه مشترک پدافند هوایی کسب کند.

سرلشکر موسوی همچنین با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، گفت: نیروی هوایی با شکاری‌ها و جنگنده بمب‌افکن‌های خود موفق شد تمام ماموریت‌هایی که در فرانمای رزمایش برای او تعیین شده بود را با بهترین نتیجه و نمره ممتاز به سرانجام برساند.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ تصریح کرد: محوریت این رزمایش با نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که توانست متناسب با تهدیدات پیش رو توان رزم خود در دریا، ساحل و هوا را به نمایش بگذارد.

او افزود: برجسته‌ترین کار نیروی دریایی در بخش پهپادی، پرواز پهپاد آرش ۲ از عرشه ناوشکن سهند از عمق اقیانوس به سوی هدف‌های تعیین شده در ساحل بود که با موفقیت به هدف اصابت کرد که این کار بسیار بزرگ و ارزنده بود و جای مژده به ملت بزرگ ایران دارد. علاوه بر این، امسال در این رزمایش، دو ناوگروه نیروی دریایی که در شرق و غرب عالم مشغول انجام ماموریت هستند هم در رزمایش شرکت کردند و ماموریت هایی را انجام دادند.

امیر سرلشکر موسوی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ ماموریت در این رزمایش پیش بینی شده بود که بخشی از این ماموریت‌ها به این دو ناوگروه واگذار شد. یک ناوگروه، ماموریت خود را در فاصله بیش از ۲۵ هزار کیلومتری از نقطه‌ای که ما ایستاده‌ایم، انجام داد و ناوگروه دیگر در باب‌المندب توانست با موفقیت ماموریت خود را به سرانجام رساند.

فرمانده کل ارتش گفت: خداوند را سپاسگزارم که نیروهای مسلح ما و کشور ما به این درجه از اقتدار و توانایی رسیده‌اند که با تکیه بر توانایی‌های خود و با تکیه بر توانایی‌های جوانان دانشمند خود و همچنین با تکیه بر تمام تجهیزات و دستاوردهای بومی توانستند این کار بزرگ را با یک هماهنگی کاملی که بین نیروهای چهارگانه و قرارگاه پدافند هوایی تحت سرفرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد به سرانجام برسانند.

سرلشکر موسوی با اشاره به اهداف رزمایش‌ها، تاکید کرد: میزان کارآمدی، آموزش‌ها، تجهیزات وتاکتیک‌ها متناسب با به روزشدن فناوری و تهدیدات در عرصه رزمایش سنجش می شوند.

او با بیان اینکه رزمایش‌ها معمولاً حاوی پیام صلح و دوستی برای ملت‌های منطقه و کشورهای دوست و هم‌سو است، افزود: پیام دیگر رزمایش‌ها برای دشمنان و بدخواهان است. بدخواهان جمهوری اسلامی ایران بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و حدود و ثغور و کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی این کشور عزیز در ماموریت خود جدی هستند و پاسخ هرگونه تهدید را با قاطعیت خواهند داد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون در بدترین وضعیت در تاریخ حیات بی‌ریشه خود قرار دارد، تصریح کرد: به همین دلیل، نخست وزیر آن رژیم مجبور شده تا با افراطی‌ترین افراد ائتلاف انجام دهد تا بتواند کابینه به هم ریخته خود را سر و سامان بدهد.

او ادامه داد: گاهی یاوه‌گویی‌هایی را از رژیم صهیونیستی و بعضی مسئولان آنها می شنویم، از اینجا به آنها پاسخ می‌دهیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صورتی که تهدیدی از رژیم صهیونیستی متوجه هر یک از نقاط جمهوری اسلامی ایران شود به طور قاطعانه و با پاسخ چند برابری آن را جواب خواهند داد.

سرلشکر موسوی بیان کرد: رزمایش‌ها معمولا برای بازدارندگی و ایجاد امنیت هستند و برای این اجرا می‌شوند که کشورهای متجاوز و کسانی که خوی تجاوزگری و تمامیت‌طلبی دارند اگر احساس کنند که می‌توانند به کشور دیگری دست تجاوز دراز کنند، ممکن است در محاسبات خود اشتباه کنند.

او افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند روز گذشته بخشی از توانایی‌های دفاع از این کشور و توانایی‌های پاسخگویی به دشمن را نشان داد. ما به دنیا نشان دادیم که می‌توانیم پاسخگوی هرگونه تهدید به بهترین شکل باشیم.

فرمانده کل ارتش، خاطرنشان کرد: به ملت بزرگ ایران قول می‌دهیم که سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر برادران خود در نیروهای مسلح از حدود و ثغور این کشور و از نام بلند ایران عزیز و پرچم خوشرنگ جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری فرماندهی معظم کل قوا تا آخرین قطره خون خود دفاع خواهند کرد.

او ادامه داد: باید تاکید کنم دوران اینکه دشمنی با هر قدرتی با هر تفکری بخواهد به آب و خاک ایران عزیز کوچک‌ترین نظر متجاوزانه داشته باشد گذشته است، ایران سربلند مانده است و سربلند خواهد ماند.

سرلشکر موسوی در پاسخ به سوالی درباره مهم‌ترین دستاوردهای رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش تصریح کرد: توانایی پهپادی و موشکی و اینکه یک قرارگاه کنترل و فرماندهی می‌تواند یک عملیات مشترک چهار نیرویی را در محدوده‌ای به وسعت ۳ میلیون کیلومتر هدایت کند و عملیاتی را که بعضی از عناصر عملیات در فاصله بیش از ۲۵ هزار کیلومتر از آنجا قرار دارد، هدایت کرده و به سرانجام و به نتیجه مطلوب برساند بزرگ‌ترین دستاورد این رزمایش بود.

او افزود: ما در این میدان نتایج کار تفکر دانشمندان جوان را دیدیم و نباید فراموش کرد که در این میدان توانایی جوانان خود را در اداره عملیات شاهد بودیم و از این بابت خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم.

فرمانده کل ارتش گفت: از تمام مردم عزیز این منطقه؛ همه هموطنان عزیزمان در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به خصوص مردم عزیز جاسک به خاطر همراهی و همدلی که با سربازان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول این رزمایش داشتند، تشکر می‌کنم.

امیر سرلشکر موسوی خاطر نشان کرد: همچنین از رسانه‌های جمعی؛ از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به ویژه صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی در خصوص ضرورت برپایی رزمایش‌ها و مراحل مختلف رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ تشکر می‌کنم.

به گزارش ایرنا، رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش از هشتم دی ماه با رمز یا زهرا سلام‌الله علیها در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.