جنگ سرد فناوری میان چین و آمریکا/ دردسرهای سه‌گانه «ریشی» در سال نو

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 2 ژانویه 2023

دوشنبه، 2 ژانویه 2023، نیویورک‌تایمز از جنگ سرد فناوری میان چین و آمریکا گفت و دیلی‌میل از دردسرهای سه‌گانه ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، در سال نو میلادی.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های تایمز، دیلی‌میل و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

تایمز

هشدار جدی یک مقام ارشد بهداشتی درباره تأثیر تأخیرهای NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) موضوع گزارش اصلی برخی روزنامه‌های دوشنبه، 2 ژانویه، بریتانیا بود. تایمز گفته: «دکتر آدریان بویل، رئیس کالج سلطنتی اورژانس پزشکی، می‌گوید بین 300 تا 500 نفر در هفته ممکن است به دلیل تأخیر در مراقبت‌های اورژانسی جان‌شان را از دست بدهند. هشدار بویل در حالی است که بیمارستان‌ها با کمبود پرسنل و تراکم جراحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.»

این روزنامه همچنین تصویری از رژه آغاز سال نو در لندن را نشان می‌دهد که آخرین‌بار سال 2020 برگزار شده بود.

دیلی‌میل

دیلی‌میل در صفحه نخست با تیتر «دردسرهای سه‌گانه ریشی در سال نو» از مشکلات نخست‌وزیر بریتانیا در سال جدید میلادی رونمایی کرد. این روزنامه سه چالش استثنایی را که نخست‌وزیر با آن مواجه است، فهرست کرده: هشدار دکتر آدریان بویل، پزشک ارشد A&E (بخش اورژانس بیمارستان) کشور درباره تاخیر در دریافت مراقبت‌های اورژانسی که جان بیماران را می‌گیرد، آمار رسمی که نشان‌ می‌دهد 45 هزار و 736 مهاجر سال گذشته از کانال مانش عبور کرده‌اند و اعتصابات بعدی راه آهن که برای این هفته برنامه‌ریزی شده است.

نیویورک‌تایمز

«با زیر نظر گرفتن چین، ایالات متحده پول به پای ساخت تراشه می‌ریزد» و «‌جنگ سرد در حوزه فناوری» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است که در آن با اشاره به بخشی از افزایش عظیم برنامه‌های ساخت تراشه‌های الکترونیک آمریکا در 18 ماه گذشته که مقیاس آن به سرمایه‌گذاری‌های دوران جنگ سرد در مسابقه فضایی تشبیه شده است، گفته «با در نظر داشتن هدف ایالات متحده در جلوگیری از تبدیل شدن چین به قدرتی پیشرفته در تراشه‌ها، این رونق برای رهبری فناوری و ژئوپلیتیک جهانی معنادار است. امروزه، تراشه‌ها بخش مهمی از زندگی مدرن هستند….»

تصویر اصلی که از آغاز کار رئیس‌جمهوری جدید برزیل حکایت دارد، با این توضیح همراه است: «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری، چهارمین نفر از چپ، با گروهی که تنوع برزیل را نمایندگی می‌کنند در راه کاخ دو پلانالتو.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.