جزئیات 2 برابر شدن تولید دارو در هلال‌احمر

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از دو برابر شدن تولیدات دارویی هلال احمر نسبت به ماه گذشته و براساس نیازهای دارویی کشور خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ علیرضا عسکری،مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به تولیدات داروی جمعیت هلال احمر در یک هفته گذشته گفت: از سوم تا دهم دی ماه، مجموعا بالغ بر 8 میلیون و 100 هزار عدد دارو در داروسازی سهاهلال تولید شده که نسبت به ماه گذشته رشدی دو برابری داشته است.

او افزود: در هفته گذشته 3 میلیون و 255 هزار عدد استامینوفن، 3 میلیون و 588 هزار عدد کپسول آسیفن و 255 هزار عدد کپسول آزیتروماسین در داروسازی سها تولید شده تا نیازهای جامعه در این خصوص با سرعت بیشتری برطرف شود.

عسکری ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی 89 هزار عدد ایبوپروفن، 275 هزار عدد کیتوتیفن، 148 هزار بطری منیزیم هیدروکساید، 128 هزار عدد متادون و 472 هزار عدد فینوپروست در هلال احمر تولید شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تمامی ظرفیت های هلال احمر امروز به کار گرفته شده است تا با سرعت بیشتری نیازهای دارویی کشور برطرف شود و بر همین اساس خطوط تولید به صورت شبانه روزی در حال تولید دارو هستند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.