ماجرای 1216 نامزد دیگر انتخابات 2020 آمریکا

نبرد نامزدهای حزب «سبز» و حزب «لیبرال» در سایه

در انتخابات سراسری امسال (2020) 1216 نامزد انتخاباتی برای کسب کرسی ریاست جمهوری رقابت می‌کنند. دو نامزد دیگری که در انتخابات امسال در کنار دو نامزد اصلی (بایدن و ترامپ) در کوران رقابت‌ها حضور دارند «هووی هاوکینز» شصت‌وهفت ساله نامزد نهایی «حزب سبز» آمریکا و دیگری خانم «جو جوجرسن» شصت‌وسه ساله  نامزد حزب لیبرال هستند.

شهروندآنلاین: در انتخابات سراسری امسال (2020) 1216 نامزد انتخاباتی برای کسب کرسی ریاست جمهوری رقابت می‌کنند، اما رقابت اصلی بین دو نامزد نهایی دو حزب اصلی آمریکا یعنی «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» است و دیگر نامزدها با توجه به ساختار نظام انتخاباتی هیچ شانسی برای کسب پیروزی در انتخابات ندارند.

دو نامزد دیگری که در انتخابات امسال در کنار دو نامزد اصلی (بایدن و ترامپ) در کوران رقابت‌ها حضور دارند «هووی هاوکینز» شصت‌وهفت ساله نامزد نهایی «حزب سبز» آمریکا و دیگری خانم «جو جوجرسن» شصت‌وسه ساله  نامزد حزب لیبرال است.

این دو نامزد همانند دو نامزد اصلی آمریکا در غالب ایالت‌های آمریکا نام‌شان در فهرست نامزدهای ریاست جمهوری نوشته شده است و در برخی ایالت‌ها هم که نام‌شان نیست، در صورتی که یک رأی‌دهنده نام آنها را بنویسد، رأی آنها در شمارش نهایی خوانده و محاسبه می‌شود.

به لحاظ تئوری (روی کاغذ) این دو نامزد احزاب سبز و لیبرال حتی قادرند 270 رأی الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید را به دست آورند؛ چون نام‌شان در فهرست نامزدهای  بیشتر ایالت‌های آمریکا آمده است؛ به بیان دیگر این دو نامزد به دلیل حمایت تشکیلات حزبی قوی از آنها و وجود ستادهای انتخاباتی فعال در اکثر ایالت‌های آمریکا، در کوران رقابت در بیشتر ایالت‌ها هستند و نام‌شان از سوی کمیسیون انتخابات در برگه آرای بیشتر ایالت‌های آمریکا آمده است.

اما به جز این دو نامزد ، هفت نامزد دیگر نیز در انتخابات امسال آمریکا هستند که نام آنها در فهرست نامزدهای پنج ایالت یا بیشتر حضور دارد؛ به بیان دیگر این هفت نامزد می‌توانند دست‌کم در پنج ایالت آمریکا با دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت کنند. نام این نامزدها عبارتند از:

– دان بلَنکِن‌شیپ

– برایان تی کارول

– روگ دلافونته

– آلیسون کندی

– گلوریا لا ریوا

– بروک پیئرس

– کانیه وست

یک نکته درباره شیوه نام‌نویسی این نامزدها این است که نام برخی از آنها به طور رسمی در فهرست نامزدهای ایالت‌ها نوشته شده است و رأی‌دهندگان می‌توانند نام آنها را نوشته یا علامت زده و به صندوق رأی بیندازند، اما در برخی دیگر از ایالت‌ها نام آنها در فهرست نامزدهای آن ایالت نیست، اما اگر رأی‌دهنده‌ای نام آنها را روی برگه رأی بنویسد، رأی آنها شمارش می‌شود و در برخی دیگر از ایالت‌ها هم در صورتی که رأی‌دهنده‌ای نام آنها را بنویسد، آن برگه رأی ابطال می‌شود و رأی آنها شمارش نمی‌شود. این همه بستگی به قوانین انتخاباتی خاص هر ایالت آمریکا دارد.

در انتخابات امسال 1216 نامزد نام خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون انتخابات ثبت کرده‌اند، اما فقط نام دو نامزد اصلی در فهرست نامزدهای هر 50 ایالت آمریکا هست و نام دو نامزد دیگر (دوحزب سبز و لیبرال) نیز در فهرست نامزدهای بیشتر ایالت‌ها وجود دارد و هفت نامزد دیگر نیز دست‌کم در پنج ایالت قادر به رقابت‌اند.

امسال دو ایالت‌ «کلرادو» و «ورمونت» بیشترین تعداد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری  ثبت‌نام‌کرده را دارند و 21 نامزد در این دو ایالت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.