روایت سجادی از توطئه علیه فوتبال ایران در جام جهانی

در صحن علنی مجلس تشریح شد:

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نظام استکبار بر جام‌ جهانی متمرکز شده بود و پیاده‌نظام خود را از منافقین، سلطنت طلب ها و تجزیه طلبان به کشور قطر فرا خواند، گفت: دشمنان برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز و سکوی هواداری و طراحی پیچیده را برنامه‌ریزی کرده بودند

به گزارش شهروند آنلاین؛ در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه – ۱۳ دی ماه – مجلس شورای اسلامی بررسی سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز و تعدادی دیگر از نمایندگان از سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس که به وضعیت ورزش حرفه ای بخصوص فوتبال اختصاص داشت، گفت: از آنجا که سوال مطروحه بیشتر از رشته فوتبال می‌باشد لذا جای دارد تا توضیحات خود را از آخرین رویداد این رشته های پرطرفدار یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ و شرایط این رویداد آغاز کنم.

وزیر ورزش تصریح کرد: اوج آشوب در این عرصه بود و دشمنان قسم خورده انقلاب تمام نرم‌افزار و سخت افزار خود را در جنگ نرم و نیمه سخت به کار گرفتند تا از جامعه با شرف و غیور ورزش و ورزشکاران به نفع جبهه باطل سوء استفاده نمایند و در این نبرد ترکیبی و شناختی به خیال واهی پیروز میدان گردند.

سجادی اضافه کرد: نقطه عطف و تلاقی نظام استکبار در جام‌جهانی متمرکز شد و پیاده‌نظام خود را از منافقین ، سلطنت طلب ها و تجزیه طلبان به کشور قطر فرا خواند و برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز و سکوی هواداری و حتی خارج از ورزشگاه ها طراحی پیچیده را برنامه‌ریزی کرده بودند.

ماجرای نقشه دشمنان برای خروج بازیکنان در زمین بازی حین انجام مسابقه و اعزام صدها نفر از منافقین به قطر 

وزیر ورزش با بیان اینکه خواب های خیالی و نقشه‌های شوم دشمنان با تلاش ارزنده و جهاد ارزشمند فرزندان غیور این سرزمین ناکام ماند، گفت: طراحی پیچیده روباه پیر برای پناهنده شدن ورزشکاران، نقشه خروج بازیکنان در زمین بازی حین انجام مسابقه، از تلاش همه جانبه برای فروپاشی تیم ملی از درون تا توطئه هدفمند برای جنجال آفرینی در سکوها برای متوقف کردن بازی، از اعزام صدها نفر از منافقین با هواپیمای اختصاصی به قطر تا ساخت شعارها ، نمادها و ابزارهای ساختارشکنانه و فراگیر برای انزوای جمهوری اسلامی از نقشه هایی بود که در این دوره ناکام ماند.

سجادی تاکید کرد: با وجود اینکه تمام سلطه گران از شیطان بزرگ و روباه پیر و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی با طراحی موزاییکی  چند لایه ای در پی فتنه ای جهانی بودند، با اخلاص و ایمان توأم با تدبیر و مدیریت همکاران در مجلس شورای اسلامی در وزارتخانه های خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت ورزش و جوانان فتنه خنثی شد و اگر چه در زمینه فنی نتیجه دلخواه حاصل نشد، اما در میدان جوانمردی و روحیه پهلوانی که نمایانگر هویت ایرانی اسلامی در جهان است بار دیگر هیمنه دشمنان به خاک ذلت کشیده شد و نظام اسلامی با پیروزی و سرافرازی این مرحله را سپری کرد.

برای ارائه توضیحات تکمیلی و مفصل درخصوص اتفاقات جام جهانی قطر نشستی غیرعلنی تشکیل دهد

سجادی همچنین از هیات رئیسه مجلس درخواست کرد برای ارائه توضیحات تکمیلی و مفصل درخصوص اتفاقات جام جهانی قطر نشستی غیرعلنی تشکیل دهد.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: سلطه‌گران از شیطان بزرگ و روباه پیر تا رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی، طراحی موزاییکی و چندلایه برای فتنه جهانی، علیه ایران کرده بودند، لیکن با اخلاص و ایمان همراه با تدبیر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت خارجه و وزارت ورزش و جوانان اگرچه در عرصه فنی نتیجه مطلوب آنان حاصل نشد اما در میدان فتوت، جوانمردی و نمایاندن روحیه اسلامی در جهان، بار دیگر روحیه پوشالی دشمنان به خاک ذلت کشانده شد و نظام اسلامی با پیروزی و سرافرازی این مرحله را سپری نمود که ان‌شاءالله توضیحات تفصیلی بماند برای مجالی دیگر.

هیچ‌گونه کمکی از بودجه عمومی به فوتبال پرداخت نشده است

وی در ادامه به محورهای سوالات نماینده اهواز پرداخت و گفت: برحسب تکلیف برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور، تخصیص هرگونه وجه به هر نحو از انحا به ورزش حرفه‌ای از بودجه عمومی کشور ممنوع است لذا تضییع حقوق بیت‌المال عملاً رخ نداده و هیچ‌گونه کمک و بودجه عمومی در ورزش عمومی کشور و در رأس آن فوتبال پرداخت نگردیده است.

نقش وزارت ورزش و جوانان در اداره فدراسیون فوتبال فقط محدود به عضو ناظر است

سجادی  خاطر نشان کرد: به موجب رأی عمومی دیوان عدالت اداری فدراسیون فوتبال دارای اساس‌نامه مجزایی است که نقش وزارت ورزش و جوانان در اداره فدراسیون محدود به عضو ناظر گردیده یعنی وزارت ورزش و جوانان در اساس‌نامه فدراسیون فوتبال به‌عنوان عضو ناظر تنها بر چارچوب اجرای اساس‌نامه فدراسیون فوتبال نظارت می‌کند . کمک‌های دولت برای مصارف عمومی از جمله توسعه فوتبال در استان‌ها، تیم‌های ملی و آموزش و نظارت بر مصارف آن معطوف است.

پس از سخنان وزیر ورزش و نماینده سوال کننده، نمایندگان با ۸۱ رای موافق با سخنان وزیر در برابر ۱۳۶ رای مخالف با سخنان وزیر ورزش از سخنان وی قانع نشدند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.