مخبر: فعال شدن مردم در اقتصاد کشور باید عزم مشترک همه قوا باشد

جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار و در آن بر رفع موانع اجرایی و راه‌اندازی سه پروژه مهم آزادراه شیراز-اصفهان(قطعات یک تا شش)، خط دوم انتقال آب از سد درودزن و قطعه اول خط دو مترو شیراز تاکید شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ محمد مخبر در این جلسه فعال کردن مردم در اقتصاد را یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های کشور برشمرد و گفت: باید با عزم مشترک همه قوا، بستر فعال شدن مردم در اقتصاد و مدیریت کشور را فراهم کنیم به نحوی که مردم از این فعالیت‌ها منتفع شوند.

معاون اول رئیس‌جمهوری یکی از چالش‌های جدی کشور را سرگردانی نقدینگی عنوان کرد و افزود: این نقدینگی به دلیل چرخش در بخش‌های مختلف، مشکلاتی را در قالب تورم و بالا رفتن قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده و این در حالی است که اگر بتوانیم نقدیندگی موجود در جامعه را به سمت تولید و سرمایه‌گذاری هدایت کنیم، فرصت و امکانی وسیع برای اقتصاد کشور فراهم شده و از این طریق مسائلی همچون کاهش ارزش پول ملی مرتفع و برای جامعه خلق ثروت می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه با تأکید بر اهتمام ویژه دولت نسبت به اجرای شعارها و وعده‌های رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: اجرای کارهای بزرگ نیازمند عزم همگانی است و مشارکت همه قوا و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد. در این زمینه باید اولویت‌بندی مناسب صورت گرفته و طبق زمانبندی عمل کنیم.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس‌جمهوری نیز حضور داشت، استاندار و نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی مشکلات و چالش‌های اصلی استان و نیز مسائل حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند و پیشنهاداتی جهت توسعه و ارتقای وضعیت استان ارائه دادند. بهسازی و تکمیل راه‌های مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز، پروژه‌های انتقال آب، تکمیل و اتمام سدهای نیمه‌کاره، تکمیل طرح‌های پتروشیمی و خطوط ریلی و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله پیشنهادات و مطالبات نمایندگان مردم استان فارس در این جلسه بود.

بر مبنای جمع‌بندی صورت گرفته ، مقرر شد تا با هماهنگی استانداری و معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی لازم برای رفع موانع اجرایی و راه‌اندازی سه پروژه مهم آزادراه شیراز-اصفهان(قطعات یک تا شش)، خط دوم انتقال آب از سد درودزن و قطعه اول خط دوم مترو شیراز به عنوان سه طرح اولویت‌دار صورت گیرد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.