آموزش‌ امدادی هلال احمر به سگ‌های خانگی

بزودی مردم می‌توانند سگ‌های خانگی خود را برای تربیت نجات مصدوم از زیر آوار به هلال احمر بیاورند تا در زمان وقوع سوانح، تعداد سگ‌های زنده‌یاب بیشتری در سراسر کشور وجود داشته باشد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیمان صابریان توضیح داد: در ماه‌های گذشته نیازسنجی‌های آموزشی مجددی انجام شد و در نتیجه آن موفق شدیم پس از سال‌ها آموزش‌های عمومی تزریقات در هنگام اضطرار را به برنامه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه اضافه کنیم. در همین راستا، اکنون با توجه به تقاضای گسترده مردم در زمان حوادث، برنامه‌ریزی برای طراحی و اجرای دوره‌های «تربیت سگ‌های زنده‌یاب» جهت افزایش مشارکت مردمی‌با عوامل امدادی در زمان وقوع حوادث آغاز و به زودی به صورت آزمایشی در تعدادی از شعب هلال احمر در تهران برگزار خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر در استان‌های مختلف کشور دارای تیم‌های آنست (آموزش و نگه‌داری سگ‌های جست‌وجو) است اما استفاده از ظرفیت سگ‌های خانگی می‌تواند توان امدادی برای نجات مصدومان از آوار را به خصوص تا قبل از رسیدن تیم‌های عملیاتی افزایش دهد و بر تاب‌آوری جوامع محلی بیفزاید.

صابریان تاکید کرد: این آموزش‌ها در بخش همگانی تعریف شده و تداخلی با دوره‌های تخصصی آنست برای نجاتگران فعال در شعب هلال احمر ندارد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.