بحران مالی هلال‌احمر برای انجام وظایف امدادی و آموزشی

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با اشاره به بحران مالی در هلال‌احمر برای انجام وظایف امدادونجات و آموزش همگانی در جمعیت گفت: بودجه مورد نیاز هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ دومین جلسه کمیسیون تخصصی مشارکتی بررسی سیاست‌های کلان جمعیت هلال احمر متشکل از اعضای مجمع عمومی جمعیت امروز با حضور  نامدار عبداللهیان معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر و  صارم رضایی مدیر کل هماهنگی مجامع و امور استان‌ها و اعضای استانی کمیسیون سیاست های کلان مجمع عمومی‌برگزار شد.

عبدالهیان در این جلسه گفت: برای کمیسیون مشارکتی بررسی سیاست‌های کلان جمعیت باید دبیرخانه دائمی تشکیل شود. برنامه‌های مجمع عمومی هم در این خصوص در حال تدوین است و این نشانه خوبی است.

او ضمن تاکید بر اینکه هلال احمر به نیروی گفتمانی نیاز دارد تا بتواند پیشرفت کند خاطرنشان کرد: بودجه هلال احمر در سال ۱۴۰۰،  ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد بود. این بودجه را در سال ۱۴۰۱ به  ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد رساندیم و امسال درخواست ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه کرده‌ایم. با وجود این ۶۰ الی ۷۰ درصد مصارف هلال احمر از بودجه خودش تامین می‌شود و ۳۰ درصد بودجه آن دولتی است.

در ادامه همتی عضو کمیسیون سیاست کلان مجمع عمومی‌گفت: مواردی که باید به آن توجه کرد بررسی برنامه ۵ ساله هلال احمر از سال ۹۶ شروع شده تا سال ۱۴۰۰،بررسی برنامه ۵ سال فعلی، شامل اصلاح سند راهبردی جمعیت هلال احمر و عدم وجود سیستم ملی مدیریت حوادث در کشور است.

محمدی عضو کمیسیون سیاست های کلان مجمع عمومی‌گفت: هیچ مجموعه‌ای پتانسیل هلال احمر در کشور را ندارد. در روستاهای استان زنجان، دهیاران را رابط اصلی هلال احمر کردیم تا در مواقع بروز بحران بتوانیم به خوبی شرایط را مدیریت کنیم. باید بتوانیم این سیستم را در سایر نقاط کشور هم مدیریت کنیم.

او در ادامه بیان کرد: برای کمک به مردم مستضعف، هلال احمر برنامه‌هایی دارد ولی باید نقاط ضعف این اقدامات مشخص شود و نکته اصلی این است که هلال احمر باید به وظایف اصلی خود عمل کند.

محبی عضو کمیسیون سیاست های کلان مجمع عمومی در ادامه بیان کرد: باید استان‌ها اختیار مولدسازی املاک هلال احمر را داشته باشند و یا کلا این اختیار از استان‌ها گرفته و به خود جمعیت داده شود.

نادری دبیر کمیسیون سیاست های کلان مجمع عمومی هم گفت: از املاک پراکنده جمعیت هلال احمر در سطح کشور استفاده بهینه‌ای نمی‌شود. به استان‌های نفت‌خیز کشور هم باید توجه شود و بخشی از درآمدشان را به حوزه امداد و نجات تخصیص دهند.

قنبری عضو کمیسیون سیاست های کلان مجمع عمومی در ادامه بیان کرد: بزرگترین مشکل جمعیت هلال احمر مشکل مالی است. هلال احمر در تمام اقداماتی که انجام می‌دهد با مشکل مالی مواجه می‌شود.

شمشیری عضو کمیسیون سیاست های کلان مجمع عمومی‌گفت:  باید برنامه‌ریزی شود که کنش و فعالیت هلال احمر در سال‌های بعد چه خواهد شد. علاوه بر این در سیاست‌های کلان جمعیت هلال احمر کیفی‌سازی مهارت‌آموزی مردم برای مقابله با بحران‌ها و همچنین مشارکت امدادی جوانان در هلال احمر باید تقویت شود البته نه با دید استخدامی. علاوه بر این عملیاتی کردن مصوبات دارای اهمیت است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.